Of Mice & Men - Earthandsky (2019)

Alternatieve titel: Earth and Sky

Rock / Metal
Label: Rise

1. Gravedancer (4:32)
  2. As We Suffocate (3:43)
  3. Taste of Regret (3:28)
  4. Mushroom Cloud (4:04)
  5. Pieces (3:42)
  6. Deceiver / Deceived (4:08)
  7. Earth & Sky (4:09)
  8. The Mountain (4:27)
  9. Meltdown (3:18)
  10. Linger (4:07)
  11. How to Survive (3:56)
avatar van murena68
Of Mice & Men zijn terug en vol zelfvertrouwen, met dit uitstekende metalcore album. Dit na 2 aangename, maar iets mindere, zoekende albums.

avatar van Metalwou
Het metalcore genre is niet meteen mijn favoriete genre. Hoofdreden hiervoor is vaak het constante geschreeuw die na een tijd nogal monotoon op mij overkomt.
Bij Of Mice&Men ligt dat toch iets anders.
De nummers zijn goed van elkaar te onderscheiden en blijven, ook na meerdere luisterbeurten, boeien.
Persoonlijke favoriet is Gravedancer.

avatar van james_cameron
Deze amerikaanse metalcore-band draait al mee sinds 2010, maar dit zesde album is mijn eerste kennismaking. De mengeling van stevig en meer melodieus werk overtuigt grotendeels, alhoewel bepaalde wat meer ingetogen tracks de pret wat drukken. Dan zijn het de zoetsappige refreintjes die roet in het eten gooien. Gelukkig kan men ook behoorlijk heavy uit de hoek komen; luister maar eens naar het furieuze Mushroom Cloud. Het materiaal steekt pakkend in elkaar en de band laat horen niet voor één gat te vangen te zijn. Men moet wel oppassen dat het de volgende keer niet nog melodieuzer wordt, want dan verdwijnt men in de grijze massa.