Rapsody - Eve (2019)

9. Ibtihaj (4:46)

met D'Angelo en GZA

10. Myrlie (2:21)

met Mereba

11. Reyna's Interlude (3:49)
  12. Michelle (3:49)

met J. Cole

16. Afeni (5:53)

met PJ Morton

avatar van Silky & Smooth
Benieuwd naar! Mooie hoes en interessante tracklist. Alle tracks zijn trouwens vernoemd naar beroemde zwarte vrouwen.

avatar van Silky & Smooth
Uitstekend album. Mooi uitgewerkt concept, sterke raps en een paar heerlijke beats. Erg jammer dat er gedrochten als Oprah, Whoopi en Serena op staan.

avatar van overmars89
Ik weet niet wat het is. Er is iets in haar muziek wat mij niet helemaal ligt. Ik had hezelfde met haar vorige album. Het heeft iets te maken met haar flow + delivery. Ik kan alleen m'n vinger er niet op leggen. Want als je haar verses ontleed is ze wel een technisch begaafde rapper.

Alleen zet ik dit gewoon nooit voor mijn plezier op. Er is altijd wel iets wat me stoort. Of het is een sample, of het is een hook of anders wel een beat die ik niet tof vind.

Toch is er altijd een stemmetje dat zegt dat ik het goed moet vinden. Ik houd het wel gewoon op aardig.

avatar van Nr.4
Dat had ik bij haar vorige album ook heel erg. Bij deze weet ik het nog niet zo. The Idea of Beautiful had daar geen last van. Misschien klopt haar huidige muziek wel te goed ofzo.

avatar van Nr.4
Er zitten ook gewoon wel wat irritante dingen in ja wat overmars aangeeft. De tracks Iman en Hapshepsut vind ik wel genieten, geinig om Queen Latifah weer eens te horen.

avatar van thgryda
Ibtihaj kwam net voorbij op Spoti, lekker gedaan hoor.

avatar van Kos
Kos
Wel gefascineerd door Ibtihaj, ook de video. Maar of ik het echt goed vind weet ik niet.

Rene1979
Wederom een fantastisch album van deze vrouw

avatar van Poeha
Zojuist Afeni voorbij horen komen, dit kan wel eens een interessant album zijn.

avatar van Don Broccoli
1,5
Ibtihaj is hier in mijn ogen met afstand het hoogtepunt op een plaat verder gevuld met vooral hiphopniemendalletjes. Oprah, Tyra en Michelle bijvoorbeeld, tracks die je zo kan wegsnijden zonder dat het een centje pijn zou doen. Ja voor Rapsody zelf wellicht, maar dat is dan een kwestie van 'kill your darlings' waar ze zich niet aan wilde wagen. Misschien niet toevallig dat genoemde songs zijn vernoemd naar niet-muzikanten.

En dus wordt zoals vaker met conceptalbums in mijn ogen ingeboet aan kwaliteit omdat er nu eenmaal strak vastgehouden moet worden aan een bepaald idee. Verder bevat Eve ook te weinig hoogtepunten om een uur lang te boeien. En zelfs de hoogtepunten (Nina, Cleo, Whoopi) zijn dat op Ibtihaj (met grootmeester D'Angelo op de gastvocalen) na vooral in verhouding met de rest van de songs. Zoals door anderen hier al aangestipt is er technisch gezien inderdaad weinig mis mee, qua flow en op productioneel vlak. Maar dat is slechts een goed begin, goede songs schrijven en is weer iets heel anders. En dat geldt net zo goed in hiphop als in folk, country, rock en andere traditionele liedjes-genres.