Flying Colors - Third Degree (2019)

Label: Music Theories

1. The Loss Inside (5:50)
  2. More (7:09)
  3. Cadence (7:40)
  4. Guardian (7:10)
  5. Last Train Home (10:31)
  6. Geronimo (5:19)
  7. You Are Not Alone (6:21)
  8. Love Letter (5:09)
  9. Crawl (11:14)
Inmiddels staat het nummer More op Spotify en staat de clip op YouTube.

Niet helemaal mijn cup of tea...Ik hoor vooral veel Muse, Portnoy ramt het nummer helemaal dicht, iets wat hij de laatste tijd juist niet meer zo vaak deed en de kwaliteiten van de heren Morse komen niet echt uit de verf. Bij de zang moet ik vooral aan Tom Yorke denken...mooie stem, dat wel.

Hopelijk doet de rest van het album me wat meer.

avatar van legian
Muse, verrekt dat is het wat ik hoor, dat is een goeie Hepie&Hepie. Ook hier valt het nummer niet echt. Tegelijkertijd vond ik de vorige albums ook niet echt bijzonder. Heb ze altijd als tussendoortje gezien eigenlijk. Dit album zal ook wel weer wat leuke nummers brengen.

avatar van ProGNerD
Moet zeggen dat dit album me positief verrast heeft. Gelukkig niet teveel power-play van de afzonderlijke artiesten om te bewijzen hoe goed ze zijn (altijd een gevaar bij een zgn. "super-groep"), maar gewoon mooie, gebalanceerde composities. Misschien, niet de meest hoogdravende prog, maar gewoon lekker in het gehoor liggende songs; niks mis mee... Favorieten zijn beide "epics", Last Train Home en Crawl, Geronimo begint verrassend en heeft een erg mooie opbouw naar het geweldige einde.

Er staan juweeltjes op vooral het laatste nummer raakte mij. Steve Morse - een heerlijke gitarist - spreekt weer een aardig woordje mee. Gave band!

avatar van vielip
Toch weer een fantastisch album hoor! Ik was na de eerste paar luister beurten nog niet echt overtuigd om eerlijk te zijn. Maar het kwartje is inmiddels gevallen. Heerlijk! Er worden wat andere stijlen toegevoegd en er wordt weer lekker geëxperimenteerd. Het voelt aan de ene kant heel vertrouwd maar aan de andere kant lijkt het album ook niet echt op z'n voorgangers.