Bruce Soord - All This Will Be Yours (2019)

Label: Kscope

1. The Secrets I Know (2:24)
  2. Our Gravest Threat Apart (4:14)
  3. The Solitary Path of a Convicted Man (3:44)
  4. All This Will Be Yours (6:04)
  5. Time Does Not Exist (3:33)
  6. One Misstep (4:00)
  7. You Hear the Voices (6:54)
  8. Cut the Flowers (4:35)
  9. One Day I Will Leave You (5:17)
avatar van legian
Ik werd gisteren volledig verrast door deze aankondiging. Eerste single klinkt wel weer erg fijn trouwens. The Solitary Path of a Convicted Man - YouTube

Van zijn vorige solo album heb ik ook erg genoten, dus ben benieuwd wat hij hier weet te brengen.

avatar van Alicia
Moet ik niet eens een keer de soloalbums van Bruce Soord van The Pineapple Thief beluisteren?

Was een opmerking van een medegebruiker van deze site aan mijn adres.

Ja, dat 'moet' ik eigenlijk wel als liefhebber! Ik heb deze albums dan ook maar gelijk op de luisterlijst gezet. Anders vergeet ik het wéér! Ben ook reuze benieuwd naar deze nieuwe!

avatar van legian
Tweede single All This Will Be Yours.

avatar van Alicia
Alvast twee mooie liedjes! Ik ga 'm halen, de nieuwe Bruce!

avatar van Leptop
Volgend jaar live te zien op Prognosis. Speelt ie vast dit album. Hamvraag: wie begeleidt er allemaal?

avatar van Alicia
Als je even niet kunt slapen, is de nieuwe van Bruce Soord een uitstekend alternatief. Hoewel ingetogen - ik krijg zelfs zo nu en dan dat laid back 'Your Wilderness' gevoel weer even terug - doet Bruce je toch niet al te snel opnieuw wegdoezelen. Daar is het muzikaal net iets te spannend, net iets te mooi voor!

LucidDream
TPT heb ik twee maal gezien, één keer Magnolia en laatst de Your Wilderness tour. Eerlijk is eerlijk, live is de band gegroeid. Mede ook vanwege de aanwezigheid van Gavin Harrison (die extra publiek aantrekt). Maar de lijzige zang van Bruce Soord gaat me helaas steeds meer tegenstaan. Zeker op z’n solo albums komt juist die nadrukkelijk naar voren. Maar goed, ik ga het toch maar weer eens proberen. M’n review volgt later.

avatar van legian
Ook zijn tweede solo plaat is weer genieten. De nummers nestelen zich langzaamaan steeds meer in het gehoor. Hij doet inderdaad wat denken aan Your Wilderness qua sfeer. Ook hier weet hij er weer een heerlijk sfeervolle ontdekking van te maken. Een perfecte plaat om bij weg te dromen. Heerlijk.

avatar van Leptop
Helemaal mee eens.

avatar van Bonk
Inmiddels driemaal gedraaid en ook ben erg enthousiast. En dat verbaast en verrast me, want hoewel de laatste platen van The Pineapple Thief zeker niet slecht zijn, mis ik de echte ontwikkeling toch wel een beetje. Echt gegrepen werd ik niet meer, dus hier waren de verwachtingen ook niet zo hoog. Maar dit is zo'n plaat die je elke keer dat je hem beluistert je iets meer betovert en pakt. Terwijl het niet direct pakkende muziek op het eerste gehoor is. Ook de productie van de plaat is piekfijn in orde, waardoor hij erg goed en fijn klinkt. Topplaat dus!

avatar van ProGNerD
Ik sluit me helemaal aan bij Alicia en legian hierboven => heerlijke plaat om even rustig te luisteren tussen alle mooie, ruigere prog(metal) albums die de laatste tijd ook uitkomen...

Hoewel er ook een paar "makkelijke" nummers op staan, is dit na 4x luisteren inderdaad een oase van een plaat, vaak verstilde, sobere nummers, voorspelbare maar mooie opbouw waardoor Bruce's stem en vooral de percussie prachtig uit de verf komen. The solitary man is helemaal schitterend. Veel betere plaat dan zijn eerste soloproject. En dat terwijl ik ergens las dat hij deze plaat nu eenmaal "moest" opnemen omdat het in z'n contract stond.....

avatar van Broem
Album een tijdje geleden voorzien van 4* en daarna niet veel meer gedraaid. Onterecht. Vandaag nog eens lekker de revue laten passeren en ik blijf aangenaam verrast. Minder prog dan zijn werk met The Pineapple Thieves maar uiterst genietbaar. Een lekkere rockplaat die voorbij vliegt voordat je het in de gaten hebt. Dat wilde ik nog ff kwijt. Carry on Bruce