Starset - Divisions (2019)

Label: Fearless

1. A Brief History of the Future (1:37)
  2. Manifest (4:27)
  3. Echo (3:36)
  4. Where the Skies End (6:33)
  5. Perfect Machine (5:23)
  6. Telekinetic (5:12)
  7. Stratosphere (4:17)
  8. Faultline (3:36)
  9. Solstice (5:41)
  10. Trials (4:18)
  11. Waking Up (3:49)
  12. Other Worlds Than These (4:18)
  13. Diving Bell (5:38)
avatar van james_cameron
De Thirty Seconds To Mars-uitverkoop blijkt helaas ook begonnen te zijn voor Starset. Het songmateriaal bevat veel poppy elementen, met overmatig gebruik van electronica en Imagine Dragons-achtige vocalen. Men mikt hier duidelijk op een groter publiek. Begrijp me niet verkeerd; de band weet nog steeds heel goed pakkende songs te schrijven en het album is ook ditmaal weer bijzonder knap geproduceerd, maar de kunstige balans tussen toegankelijke poprock en spacy metal van de eerste twee albums is grotendeels verdwenen. We moeten het hier doen met vakkundig in elkaar gezette maar net iets te gladde stadionrock.