Canibus - For Whom the Beat Tolls (2007)

Label: Mic Club

1. For Whom the Beat Tolls (2:12)
  2. Harbinger of Light (3:23)
  3. Poet Laureate Infinity V003 (11:07)
  4. Liquid Wordz (4:23)

met Killah Priest en Sun

5. Father Author, Poor Pauper (3:27)
  6. Dreamzzzzz (4:55)
  7. Magnum Innominandum (3:01)
  8. Layered Prayers (2:33)
  9. The Fusion Centre (2:26)

met Vinnie Paz

10. 702-386-5397 (4:05)
  11. The Goetia (3:09)
  12. Secrets Amongst Cosmonauts (4:30)
  13. One Ought Not to Think (2:22)
  14. Javelin Fangz (4:14)
  15. There Has He Been (2:47)

met K-Solo

16. Poet Laureate Infinity V004 (11:33)
SinX
Ik vind het juist heerlijk. Met veel moeilijke woorden klinkt het gewoon veel krachtiger en interessanter. Maar dan moet het natuurlijk wel ergens op slaan.

Relax
Ik vind het alleen vervelend als mensen met een groot vocabulair gaan praten om zich zelf wijzer voor te gaan doen...
En ik ken Canibus niet anders, dus ik stoor me er echter ook niet aan.

avatar van 'State Of Mind'
For Whom the Beat Tolls, heerlijke en gruwelijke openingstrack! Wat een energie!

ManMonster
Die Poet Laureate Infinity tracks zijn echt wel voor mij, kan ik naar blijven luisteren. Haal er ook telkens wat anders uit, sowieso een erg goed concept! Het hele album kan ik best wel smaken btw maar die PLI tracks... ik smul ervan!

avatar van Elohim
Dat ik hier nog niet op gestemd heb.

Ik geef er een 4,0 voor. De beats zijn niet altijd even vet, maar vaak goed genoeg. En tsja, For Whom the Beat Tolls, Father Author, Poor Pauper, Layered Prayers, One Ought Not to Think en natuurlijk, de Poet Laureate Infinity serie zijn gewoon echt keiharde tracks.

Hoewel het een 4 is, verdient deze gewoon een plek in mijn top 10. Zelfs al hadden er 10 kuttracks op gestaan, en Poet Laureate Infinity, dan had ie daar gemoeten. Het concept is ZO GENIAAL. Als je goed luistert naar de twee versies, kan je horen dat er ook in het midden van regels wordt geknipt en geplakt, en het klinkt nog steeds! Het klopt nog steeds!

Beste schrijfwerk wat ik ooit heb meegemaakt.