Courteeners - More. Again. Forever. (2020)

Label: Ignition

1. Heart Attack (3:14)
  2. Heavy Jacket (3:31)
  3. More. Again. Forever. (5:26)
  4. Better Man (3:32)
  5. Hanging Off Your Cloud (5:34)
  6. Previous Parties (3:45)
  7. The Joy of Missing Out (2:39)
  8. One Day at a Time (3:49)
  9. Take It on the Chin (3:56)
  10. Is Heaven Even Worth It? (3:58)
avatar van blur8
De 2 recente singles doen sterk vermoeden dat er een goed gekeurd album komt uit Manchester.
Zou het Onbekend-Onbemind imago van Courteeners kunnen worden doorbroken?
Het zou na meer dan 10 jaar puike Indie wel een keer mogen gebeuren, want aan het materiaal ligt het niet.
Altijd pakkende popsongs, vol venijnig gitaarwerk, goede zang en rijk geproduceerd.
In de Uk doen ze shows tot 20.000 man. dus mijn advies: Doe ook een tour op het continent. dan is bv. Bitterzoet weer even lekker intiem.

avatar van blur8
Ze hebben er vast geen contact over gehad. De identieke releasedatum van hun 2020 albums.
Bombay Bicycle Club & Courteeners . De een uit London de ander Manchester. Beide hun 5de album in 15 jaar, met speeltijd van 40 minuten. 2 bands die al jaren een vergelijkbare Britse rocksound met popinvloeden spelen en beiden onder de radar van een groot publiek op het vaste land, maar in het thuisland veel groter.
Luisterend naar de 2 albums blijken ze ook een gelijkwaardige luisterbeleving te hebben.
Pretig in gehoor liggend, voldoende indie om het spannend te houden. goed gezongen. Gitaargedreven, Lekker dichtgesmeerd met Synths. 2 goedgekeurde albums zo aan het begin van 2020.

Bombay Bicycle Club - Everything Else Has Gone Wrong (2020)