Swans - Leaving Meaning. (2019)

Label: Young God

1. Hums (2:00)
  2. Annaline (5:17)
  3. The Hanging Man (10:48)
  4. Amnesia (5:49)
  5. Leaving Meaning (11:21)
  6. Sunfucker (10:43)
  7. Cathedrals of Heaven (7:49)
  8. The Nub (12:01)
  9. It's Coming It's Real (7:42)

met Anna von Hausswolff en Maria von Hausswolff

10. Some New Things * (7:09)
  11. What Is This? (6:05)
  12. My Phantom Limb (6:26)
totale tijdsduur: 1:26:01 (1:33:10)
avatar van Johnny Marr
beaster1256 schreef:
Brol vergeleken bij hunvorige meesterwerken

Hoezo, is deze zo anders dan?

avatar van dix
dix
Kennelijk is er iets anders verkeerd gevallen ..

avatar van Poles Apart
Geen spek voor beaster1256's bek.

beaster1256
Poles , leren lezen , hun vorig drieluik vond ik schitterend !

avatar van Poles Apart
beaster1256 schreef:
Poles , leren lezen , hun vorig drieluik vond ik schitterend !

Wat is er mis dan met deze? Van "schitterend" naar 1,0 is me nogal een overgang

avatar van Johnny Marr
Damn, ik moet dit album nog steeds eens checken.

In mei zie ik ze nog eens live, ik ben heel benieuwd wat het gaat worden. Gira zal een compleet andere band bij zich hebben, maar Norman Westberg zal er naar het schijnt wel weer bij zijn.

avatar van chevy93
Via 'Spotify recommends' kwam ik uit bij It's Coming It's Real. Eindelijk een kant van Swans die ik wel trek, blijkt dat deze aanmerkelijk minder gewaardeerd wordt hier.

avatar van niels94
Nu is It's Coming It's Real wel een van de vettere nummers van dit (goede maar naar mijn mening iets te langdradige) album

avatar van king_pin
Blij dat ik deze uiteindelijk toch een kans heb gegeven, Leaving meaning is een stuk ingetogener dan de drie titanen die deze voorgingen. Wellicht dat ie daarom minder goed is ontvangen?
Maar het minder masculine karakter van deze plaat vind ik erg aangenaam. Ambient op z'n Swans. Toch zijn de drie uitschieters wel de stevigere nummers, The Hanging man, Sunfucker en My phantom limb, ze vallen het meeste op.