Dog in the Snow - Vanishing Lands (2019)

Rock / Electronic

8. Roses (1:58)
  9. Fall Empire (4:25)
  10. Dark (2:57)
avatar van E-Clect-Eddy
Helen Ganya Brown is de singer-songwriter, tevens stuwende kracht achter dit project. Hun geluid is goed toegankelijk alsmede licht experimenteel: Pop / Rock / Electronic.

Dark is de eerste single.

Kwam deze tegen in een Bella Union-lijstje. Klinkt best lekker!

avatar van blur8
Leuke Gothic. Het rock element hoor ik niet. Wel veel keyboards en Goedgekeurde zang.
Dat de songs niet langer hoeven te duren dan 3 minuten , hebben ze goed ingeschat.
Precies de juiste spanningsboog die past bij deze muziek. Bovendien passend in deze donkere tijden.

avatar van E-Clect-Eddy
blur8 schreef:
Leuke Gothic.

Niet wat ik ermee zou associëren of zijzelf... maar weet dan ook niet wat jij onder Gothic plaatst.

Vanishing Lands | Dog In The Snow op Bandcamp

avatar van blur8
Hun eigen referenties: dream pop, electronic, indie zijn ook wel erg vaag. DroomPop.... hallo?.
Ik hoor meer raakvlakken met bv Siouxsie and the Banshees en actueler. The Ninth Wave.
En die laatste noemen zichzelf dan weer NoisePop Het zijn maar etiketten...
Gewoon luisteren en iets leuk vinden daar gaat het om.