lennert schreef:
Nog steeds gezegend of vervloekt met een jaren '80 sound met droge drums, klinische synthesizers en gitaareffecten die alles laten klinken alsof het album uit een dystopische toekomst komt waar motorbendes vechten met restanten van de politie (waar het hele corps karate kan) om de heerschappij. En dat is een goed iets.
Dit is wel mooi omschreven. Die jaren tachtig-productie werkt bij dit album wonderwel in het voordeel van Billy Idol. Al helpt het natuurlijk wel dat de songs op zichzelf prima overeind blijven. Het geluidskader past bij dit soort songs; het roept ook bij mij dit soort Mad Max-achtige visioenen op, ongetwijfeld ingegeven door het feit dat je met name in de jaren tachtig een heleboel van dit soort films had, inclusief een soundtrack met een rockend eighties-geluid. Maar waar veel van die songs tegenwoordig achterhaald klinken, helpt het hier juist om deze nummers een soort tijdloos, inderdaad dystopisch effect mee te geven.
En terecht benadrukken verscheidene posters hier de rol van Steve Stevens, die beslist niet onderschat mag worden. Zowel zijn gitaarspel als compositorische inbreng zijn van grote invloed geweest op Billy's carrière, en met name op het welslagen van dit album.
Grappig wat je stelt van die drie geluidsdragers. Met cassettes heb ik nooit iets gehad (tenminste niet met voorbespeelde, om mijn LP's te ontzien nam ik ze soms wel op op van die chroomcassettes, die best een goed geluid gaven). Maar dit album bezit ik zowel op LP als CD, en ook de drie singles ervan heb ik in huis. Ik beschouw dit album gemakshalve ook maar als een drievoudig bezit, al geldt dat bij mij voor een aanzienlijk aantal albums.