Kensington - Time (2019)

Label: Universal

1. Bats (3:34)
  2. What Lies Ahead (3:24)
  3. Insane (3:51)
  4. Uncharted (4:01)
  5. Part of Me (3:45)
  6. Chronos Pt. 1 (3:03)
  7. Chronos Pt. 2 (1:19)
  8. Island (4:36)
  9. Ten Times the Weight (4:18)
  10. Perfect Family Day (4:31)
  11. No Me (6:04)
avatar van TomPSV
Toch wel weer benieuwd naar het gehele album. Kensington heeft twee maanden in een 'Twin Peaks-achtig dorpje' in Canada gezeten om aan dit album te werken, vertelden ze gister bij Beau. Daar speelden ze ook Uncharted live, wat mij betreft toch wel een fijne track is over een tragische gebeurtenis.

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Zijn dat nou hun eigen platen die ze aan het verbranden zijn?

avatar van Poeha
Uncharted is toch wel weer een zeer fijne track.

avatar van -SprayIt-
Berichten over stemgedrag verwijderd, pas stemmen als het album uit is.

Sterk album, veel beter dan Control. Elk nummer is sterk, deze keer geen "fillers" waar je overheen skipt. Misschien dat deze beter is dan het (in mijn ogen) geniale Borders album, hoewel Time echt bizar kort aanvoelt. Had echt langer mogen zijn.

(verwijderd)
Ik las een erg positieve recensie in de Volkskrant. Dus toch maar eens beluisterd. Ik hoor toch weer veel bombast en galm. Het is zeker geen slechte plaat, maar ik hoor maar drie echt goede nummers namelijk: What lies ahead, uncharted en island vind ik ook wel mooi. En dat is toch te weinig.

avatar van joko150
1,5
Na het horen van Bats was ik best verrast, het klinkt een keer anders. Maar helaas wat daarna komt is dezelfde bombast die ze al jaren doen...

1,5
Weinig verrassend,ik had wat meer in de lijn van Control en Rivals verwacht.Na de eerste luister beurten valt het mij wat tegen.Staan een paar leuke nummers op,maar net wat Agio 77 zegt,te weinig om het hele album leuk te vinden.

Vind Ten Times The Weight echt een topnummer!

Beter dan OOR kan ik 't niet verwoorden

Barend G schreef:
Beter dan OOR kan ik 't niet verwoorden
de review van OOR was gewoon triest.

avatar van fish
1,0
Ik ben het niet altijd eens met OOR, maar in dit geval is hun recensie spijker en kop...
Als dit Neerlands hoop is op eerlijke muziek als tegenhanger van de Nederlandse rap meuk, dan is het erg triest gesteld. Wat een voorspelbare, eentonige en zielloze creatieve armoede.

avatar van milesdavisjr
De nieuwe plaat moe(s)t de weg effenen naar een 'serieuzer' publiek. Er moest eeuwigheidswaarde gecreëerd worden door de galm en het stadion rock gevoel achterwege te laten en de muziek naturel en transparant over te laten komen. Dat is maar ten dele gelukt. Daar waar het grootse geluid van voorheen ook niet aan mij besteed was leverde dat nog wel een aantal compacte rocksongs op. Nummers die het goed doen in de grote hallen/arena's. Op deze schijf zou een andere aanpak (topproducer, opnamestudio in Canada) tot een volwassen plaat moeten leiden. Het is echter een keuze tussen wal en schip. Eloi Youssef zingt saaier dan voorheen, de galm en effecten met zijn stem zijn grotendeels verdwenen. Het tempo lag al niet hoog maar is nu teruggeschroefd tot standje scootmobiel, en de nummers; wat ideeën/concepten die maar niet tot volle wasdom komen. De recensie in Oor is vernietigend en zo ver wil ik niet gaan, maar als dit inderdaad Neerland's hoop is in bange dagen op rockgebied dan hou ik mijn hart vast. De afsluiter No, Me is nog wel te pruimen, het overige materiaal is allemaal doorsnee.

avatar van joko150
1,5
De recensie van OOR is vrij mild, vergeleken bij de roast van Pitchfork op Greta Van Fleet

joko150 schreef:

Dat was inderdaad echt zielig voor die band. Al trekken ze evengoed overal ter wereld volle zalen. Zo is 't met Kensington natuurlijk ook. Fuck de critici, denken ze, alle meisjes van 16 vinden ons te gek (zeker nog tot ze 18 zijn)!

avatar van spoiler
Ik begrijp sowieso niet dat hier massa's mensen mee weglopen.
Wanneer ik iemand vraag waarom Kensington zo goed is blijft het stil.

Zijn inderdaad wel mensen die voor het bier gaan en ook zo naar de Vrienden van Amstel gaan.

Totaal niet aan mij besteed dus

spoiler schreef:
Ik begrijp sowieso niet dat hier massa's mensen mee weglopen.
Wanneer ik iemand vraag waarom Kensington zo goed is blijft het stil.

Totaal niet aan mij besteed dus
Ongekende vocals, goede melodieën, goede teksten en gewoon een geweldige live band. Het is misschien niet je smaak maar het is niet heel lastig om te zien waarom mensen ze goed vinden.

avatar van Grecio
Ik heb soms wel even zin in bombast. Merk wel veel haat liefde hier haha. Ik zit er tussenin : ) Uncharted is gewoon echt prachtig en de video is ook waard om een keer te bekijken. Voor nu een ruime voldoende.

pRvQ
BombasME gehoor met je woorden van dieper gelegen betekenis.

Schaar mij maar onder het kamp ben er dol van.

avatar van Marco van Lochem
Het vijfde album van deze rockers uit Utrecht is mijns inziens hun beste. Gestaag werkten ze aan het vergroten van hun populariteit, die met "HOME AGAIN" de eerste duw in de goede richting kreeg. Met het derde album, "RIVALS" werden ze van club band een groep die de Ziggo Dome kon uitverkopen. Album #4 "CONTROL" was een wat minder geslaagde poging om het geluid iets te veranderen. Het resultaat was een reeks songs die minder pakkend waren, naar mijn mening. "TIME" daarentegen is geweldig en zeer geslaagd. "BATS" liet al een iets ander geluid horen toen het als eerste single verscheen. Luister ook maar eens naar de mooie opbouw in "UNCHARTED", het uit 2 delen bestaande "CHRONOS", met een mooi bombastisch tweede deel. Hoogtepunt is het 6 minuten durende "NO ME". Ook hier weer een mooie opbouw en de climax is echt Kensington. Het album klopt, alles past goed bij elkaar en het luistert ook als een geheel. Natuurlijk vallen de Kensington haters over elkaar heen om maar duidelijk te maken dat dit echt slecht is, niet vernieuwend en nog veel meer persoonlijke meningen. Maar feit is dat alles gerelateerd is aan smaak en dit album smaakt mij prima.

Dim
Ik mag Kensington graag horen wanneer ze goed verzorgde radiovriendelijke popnummers of bombastische rockplaten maken. What Lies Ahead past goed in die eerste categorie; Chronos Part 2 en Perfect Family Day in de tweede. Verder kan dit album me maar matig boeien.

avatar van Deranged
Titel van de plaat zegt het al wel denk ik.

Er is geen tijd hiervoor.

avatar van Torch
Best aardige plaat dit.
Was me aan het verdiepen in het werk van Kensington, omdat ik een aantal van de hits best te pruimen vind (Sorry vind ik zelfs bijzonder fraai).
Heb alles even geluisterd, en voor mezelf een 'best of' samengesteld. Opvallend is dat ik van het debuut niets heb overgenomen, en daarna van elke opvolgende plaat steeds meer nummers. Van deze laatste heb ik zelfs alle nrs in m'n lijst gezet....
Conclusie: niks baanbrekends dit, maar wel een prima plaat van een band die gestaag gegroeid is naar een eigen, volwassen geluid.

avatar van radio 538
Perfect Family Day klinkt zo lekker uit mijn boxen, tof nummer. Mijn favoriet is Uncharted.

avatar van El Stepperiño
Over de gehele linie te saai om er mijn aandacht bij te houden, helaas.

avatar van Hans Brouwer
Dim schreef:
Dat Kensington kennelijk radiovriendelijke nummers maakt blijkt wel uit het feit dat er op radio 2, de radiozender die aan staat op het werk, regelmatig een nummer van deze band is te horen. Als dat moment daar is ga ik naar buiten om een sigaartje te roken of naar de wc om mijn blaas te legen. Met andere woorden: ik trek het echt niet, de muziek van Kensington.

Hans Brouwer schreef:
ik trek het echt niet, de muziek van Kensington.

Die is dan ook bedoeld voor 16-jarige meisjes, niet voor mannen van 62

avatar van Hans Brouwer
Barend G schreef:
Die is dan ook bedoeld voor 16-jarige meisjes, niet voor mannen van 62
Met andere woorden: je wordt ouder Hansje, geef het maar toe...

avatar van Sven Vermant
Maartenn schreef:
Zijn dat nou hun eigen platen die ze aan het verbranden zijn?

Zou niet veel aan worden gemist. Deze band voegt niets toe. 112 in een dozijn muziek met vreselijk irritante stem van die zanger.

avatar van Style.Girl
Mwah weer een erg middelmatig album. Weer geen nummers die ik ken. Alles klinkt erg hetzelfde en weinig uitschieters. Als ik dan toch iets moet noemen dan vind ik Chronos Pt 1, Uncharted en Perfect Family Day de beste nummers.