Echo & The Bunnymen - The John Peel Sessions 1979-1983 (2019)

Label: WEA

1. Read It in Books (2:29)
  2. Stars Are Stars (3:05)
  3. I Bagsy Yours (2:52)
  4. Villiers Terrace (4:13)
  5. The Pictures on My Wall (3:06)
  6. All That Jazz (2:54)
  7. Over the Wall (4:49)
  8. All My Colours (4:27)
  9. That Golden Smile (4:25)
  10. Heaven Up Here (4:45)
  11. Turquoise Days (3:57)
  12. Taking Advantage (4:15)
  13. An Equation (3:49)
  14. No Hands (3:10)
  15. Silver (3:48)
  16. Seven Seas (4:00)
  17. The Killing Moon (3:36)
  18. Nocturnal Me (4:14)
  19. Watch Out Below (2:47)
  20. Ocean Rain (3:49)
  21. My Kingdom (3:59)
avatar van Chameleon Day
Interessant. Ken deze sessies niet.

avatar van Mjuman
Chameleon Day schreef:
Interessant. Ken deze sessies niet.

Vond wat meer info hier: Echo & The Bunnymen to collect The John Peel Sessions 1979-1983 on vinyl - thevinylfactory.com

Wat mij gewoon verbaast is dat het materiaal al die tijd op de plank is blijven liggen. Nooit de naam van Echo & The Bunnymen gelezen bij de lijst met beschikbare opnames. Ik heb er aardig wat.

A propos Peel (een maat in ons clubje muziekliefhebbers destijds voorzag ons, in those pre-web days, regelmatig van cassettes):
Stream 15 hours of rare and classic John Peel Sessions - The Vinyl Factory - thevinylfactory.com

avatar van Premonition
Op dit verzamelalbum zijn al een aantal tracks te horen, dus niet alle nummers zijn nieuw. Toch is het inderdaad vreemd dat er nooit eerder zo'n release is uitgebracht, ook omdat Peel de band min of meer heeft geïntroduceerd bij het publiek (hij zag ze in het voorprogramma van zijn favoriete band The Fall).
Wordt aanschaffen, maar die rode vinyl uitgave zal wel snel gaan...

De 1e vier stonden al op een Peel Sessions 12".
Read it in books vind ik zo mooi, de Echo (naamgever van de band) is hier het beste te horen vind ik.
Deze ontbrak zeker nog! VInd persoonlijk die stars, oceans, moon ruk.
Dit is een echte aanvulling bij de eerste lp's, de eerste 2 behoren bij het beste wat de New Wave heeft opgeleverd.
Arend van Maaren nog bedankt voor de tip!

avatar van Rainmachine
Vandaag net binnen gekregen en staat al de hele tijd fulltime te spelen. Prachtige BBC sessies met de gebruikelijke hoge kwaliteitsnorm die bij deze sessies horen. Soms kom je er achter (ik dan) dat je vergeten bent hoe bijzonder een band in een bepaalde periode is geweest. Nou dat wordt met deze opnames weer helemaal duidelijk, ik zit meteen weer in de oude sferen ten tijde van de 1e drie albums. Fantastisch! Turquoise Days is nu even favoriet maar ook de oude sessies met de drumcomputer zijn top. Alles klopt hier, sound & vision dus een absolute aanrader. Set sail on those Turquoise Days...

1 vd beste reissues ooit.
kant 1 behoort tot het beste wat je ooit op 1 kant van een lp kunt horen.
Had de 1e 4 tracks al, de kwaliteit is ook geweldig.
Dank jullie Echo!!!!!

avatar van johan de witt
Geweldig album inderdaad.
Alleen jammer dat sommige nummers een fade-out kennen, en een andere titel hebben
Alleen No Hands kende ik echt niet.

avatar van Yield
Over The Wall klinkt beter dan ooit.

Darkwaver
Yield schreef:
Over The Wall klinkt beter dan ooit.

Mooi hè! Voor mij pure nostalgie, geldt eigenlijk voor het hele album. Prachtige live verzamelaar uit hun beginjaren.

Net het dubbel album op vinyl gehaald. Helaas gaat hun live concert in Tivoli niet door. Vooral kant 1 en 2 zijn top. En idd over The wall