Blood Incantation - Hidden History of the Human Race (2019)

geen stemmen

Label: Dark Descent

1. Slave Species of the Gods (5:28)
  2. The Giza Power Plant (7:05)
  3. Inner Paths (To Outer Space) (5:37)
  4. Awakening from the Dream of Existence to the Multidimensional Nature of Our Reality (Mirror of the Soul) (18:02)
  • vanaf vrijdag 22 november te koop
avatar van Don Cappuccino
Starspawn is uitgegroeid tot een van mijn favoriete deathmetalplaten allertijden samen met Sweven van Morbus Chron, dus ik ben hier waanzinnig benieuwd naar! Inner Paths (To Outer Space) is in ieder geval een fenomenaal voorproefje: een prachtige progressieve deathmetalinstrumental die me doet denken aan het beste van Cynic en Death (Cosmic Sea) met Antti Boman van Demilich die met één monsterlijk diepe grunt aan het einde van de track het onheil voor de komende track aankondigt.

avatar van jurado
Inner Paths (To Outer Space) is inderdaad geweldig.
Puike progressieve metal met een flinke space-rand, nice!
Bedankt voor de tip Don Cappuccino ❤️

Wel jammer van dat woest lelijke (band)logo, man man.

avatar van aerobag
Op Deathspell Omega na is metal meestal niet voor mij weggelegd, maar dit nummer heeft me echt bij de lurven weten te grijpen

jurado schreef:
Wel jammer van dat woest lelijke (band)logo, man man.

Precies mijn gedachte. Hoe straks was deze single hoes met een iets meer esthetisch pleasend bang logo

avatar van oogsttijd
Mag ik hier melden dat hij is gelekt of is dit niet ok? Ik ben normaal niet zo aan death metal, buiten deze jongens hier en Portal doet het mij allemaal niet zo veel. Maar dit vind ik top. Het geluid van de snaredrum en de technische hoogstandjes houden me de hele rit geboeid. Vooral The Giza Power Plant en Inner Paths steken er momenteel bovenuit.

avatar van Don Cappuccino
Weer een nieuwe track: Slave Species of the Gods

Een beestig goed nummer! Dit soort ''retroprogressieve'' deathmetal ligt mij enorm. De Morbid Angel en latere Death-invloeden druipen er van af, maar heeft ook iets nieuws en fris dat onmiskenbaar Blood Incantation is. Ze hebben echt een eigen geluid dat je er makkelijk tussenuit pikt.