Blood Incantation - Hidden History of the Human Race (2019)

Label: Dark Descent

1. Slave Species of the Gods (5:28)
  2. The Giza Power Plant (7:05)
  3. Inner Paths (To Outer Space) (5:37)
  4. Awakening from the Dream of Existence to the Multidimensional Nature of Our Reality (Mirror of the Soul) (18:02)
avatar van Mssr Renard
jurado schreef:
Heb je deze al geluisterd?

Nee, nog niet. Maar ik zie dat ze die ook niet digitaal aanbieden: Blood Incantation - bloodincantation.bandcamp.com

avatar van Mssr Renard

Ik apprecieer je moeite. Youtube wordt dan wel voor een andere keer, want ik kan dat niet op mijn telefoon downloaden, en zonder wifi luisteren, zoals Bandcamp of Soundcloud. Ik zal trouwens eens op soundcloud zoeken.

Ik houd wel mijn hart vast, want van alle electronica-soorten vind ik dark ambient de minste leuke. Vaak een beetje horror/onheilspellend.

Et voila: Stream Blood Incantation | Listen to Timewave Zero playlist online for free on SoundCloud

Dan kan ik het ook downloaden op mijn telefoon (bijvoorbeeld) of thuis op de tablet luisteren.

avatar van Eddie
Ik was al een hele tijd vergeten van wie deze plaat ook al weer was. Ik wist dat ik hem erg goed vind en dat er een alien en van die vliegende atomiums op de hoes stond. En ik wist dat de bandnaam onleesbaar is. Dankzij ABDrums gevonden. Ik zag in het forum dat jij Starspawn luisterde, daar herkende ik de onleesbare bandnaam weer.

Blijft een heerlijke plaat dit!

avatar van ABDrums
Eddie schreef:

Blijft een heerlijke plaat dit!

Fijn je geholpen te hebben, ik herken dit ten zeerste... Overigens inderdaad een briljante plaat. Vooral The Giza Power Plant en de afsluiter zijn van buitenaardse proporties.

Ik ga zo nog een eindje wandelen in het donker. Dit lijkt me een uitstekend album om me te vergezellen.

Kronos schreef:
Prima album, maar waarom dit zoveel meer aandacht en lof krijgt dan veel andere death metal albums is me niet duidelijk. En de zwakke hoes werd al eerder gebruikt.

Voorkant van een boek uit 1957 blijkbaar, wel een beetje goedkoop inderdaad.

Verder wel een aardig album, de eerste twee nummers vind ik het best. In het laatste nummer klinken ze trouwens wel erg als Death op een gegeven moment, Scavenger of Human Sorrow om precies te zijn.

avatar van ZAP!
trebremmit
Voorkant van een boek uit 1957 blijkbaar, wel een beetje goedkoop inderdaad.
Vind 'm heel erg gaaf moet ik zeggen. Muziek heb ik nog maar een keer of 2 gehoord, en die Death ken ik niet door en door.

Je quote de verkeerde.

avatar van ZAP!
trebremmit schreef:
Je quote de verkeerde.
Daar ben ik een kei in vandaag.

avatar van trebremmit
Overigens, deze band heeft wel een goede smaak, zit nu What's in My Bag te kijken op youtube en daar komen ze echt met hele toffe muziek aanzetten.

avatar van Barney Rubble
Een van de heren is fan van Paul Desmond en Dave Brubeck . Held!

Edit: Cowboy Bebop, Yukihiro Takahashi, Gong, Klaus Schulze en Steve Hillage komen ook nog langs. Met dat soort invloeden moet ik echt nodig eens deze band een kans geven.

avatar van trebremmit
Volgens mij hoor je op de opvolger meer ambient, deze is vooral death metal.

avatar van ABDrums
Ik denk overigens dat we ons mogen opmaken voor een eventuele opvolger van dit death metal meesterwerk (Timewave Zero niet meegerekend uiteraard), als we de socials van de band mogen geloven.

Het zou toch wat zijn als we aan het einde van het jaar nog een nieuwe release van Blood Incantation tot ons kunnen nemen. Wat een knetterende afsluiting van dit nu al fabuleuze jaar voor de metal zou dat betekenen. Heel veel zin in nieuw materiaal in ieder geval!

avatar van Eddie
Dat zou inderdaad geweldig zijn. Ik heb begrepen dat Archspire ook met nieuwe nummers bezig is. Dat zou teveel van het goede zijn als zij ook dit jaar nog met wat nieuws komen.

avatar van Juul1998B
De hele sfeer rondom het album bevalt me al!
Voordat ik het luisterde werd ik al aangetrokken door de titel en door het artwork. Ik geloof namelijk ook niet (helemaal) in de evolutietheorie en ik denk zeker dat er op het gebied van hoe wij ontstaan zijn veel voor ons wordt achtergehouden. Verder distantieer ik me wel meteen van complotgekkies die in letterlijk alles een complot zien. Het leven is niet zo zwart wit en ook een kapotte klok heeft 1x gelijk.

Nu over het album zelf. Het is stevige death metal waarbij ik de vocals wel goed trek. Er gebeurd op technisch gebied zeer veel en het album vliegt voorbij. De opener laat al meteen zien wat deze band in huis heeft. Het voelt ook meer als een progressief death metal album dan een doorsnee death metal album.
Toch zou ik dit album zeker niet iedere dag opzetten, wel wat nummers. Zo zijn de eerste 2 nummers van mij favoriet waarbij deze wel wat replay waarde hebben.

avatar van Juul1998B
Koen St
Ook goeie shit voor jou man.

avatar van Koen St
Juul1998B schreef:
Koen St
Ook goeie shit voor jou man.

Ik moet zeggen dat dit niet iets is waar ik normaal naar zou luisteren, en death metal is ook niet helemaal mijn ding, maar dit was echt heel vet. Voor mij tussen de 4,0 en 4,5, heel gaaf