Bob Dylan - Travelin' Thru (2019)

Alternatieve titel: The Bootleg Series, Vol. 15

Folk / Rock
Label: Columbia

1. Drifter's Escape [Take 1] (2:32)
  2. I Dreamed I Saw St. Augustine [Take 2] (3:50)
  3. All Along the Watchtower [Take 3] (2:31)
  4. John Wesley Harding [Take 1] (2:47)
  5. As I Went Out One Morning [Take 1] (4:22)
  6. I Pity the Poor Immigrant [Take 4] (2:32)
  7. I Am a Lonesome Hobo [Take 4] (2:56)
  8. I Threw It All Away [Take 1] (2:23)
  9. To Be Alone with You [Take 1] (2:26)
  10. Lay, Lady, Lay [Take 2] (3:24)
  11. One More Night [Take 2] (2:38)
  12. Western Road [Take 1] (4:07)
  13. Peggy Day [Take 1] (2:07)
  14. Tell Me That It Isn't True [Take 2] (2:07)
  15. Country Pie [Take 2] (2:06)
  16. I Still Miss Someone [Take 5] (3:35)

met Johnny Cash

17. Don't Think Twice, It's All Right / Understand Your Man [Take 2] (2:21)

met Johnny Cash

18. One Too Many Mornings [Take 3] (4:06)

met Johnny Cash

19. Mountain Dew [Take 1] (2:34)

met Johnny Cash

20. Mountain Dew [Take 2] (1:50)

met Johnny Cash

21. I Still Miss Someone [Take 2] (2:24)

met Johnny Cash

22. Careless Love [Take 1] (6:48)

met Johnny Cash

23. Matchbox [Take 1] (3:05)

met Johnny Cash

24. That's All Right, Mama [Take 1] (2:41)

met Johnny Cash

25. Mystery Train / This Train Is Bound for Glory [Take 1] (2:11)

met Johnny Cash

26. Big River [Take 1] (2:03)

met Johnny Cash

27. Girl from the North Country [Rehearsal] (3:04)

met Johnny Cash

28. Girl from the North Country [Take 1] (2:29)

met Johnny Cash

29. I Walk the Line [Take 2] (2:40)

met Johnny Cash

30. Guess Things Happen That Way [Rehearsal] (1:14)

met Johnny Cash

31. Guess Things Happen That Way [Take 3] (1:45)

met Johnny Cash

32. Five Feet High and Rising [Take 1] (1:36)

met Johnny Cash

33. You Are My Sunshine [Take 1] (3:16)

met Johnny Cash

34. Ring of Fire [Take 1] (3:00)

met Johnny Cash

35. Studio Chatter (0:20)
  36. Wanted Man [Take 1] (3:11)

met Johnny Cash

37. Amen [Rehearsal] (1:39)
  38. Just a Closer Walk with Thee [Take 1] (2:36)
  39. Jimmie Rodgers Medley No. 1 [Take 1] (2:55)
  40. Jimmie Rodgers Medley No. 2 [Take 2] (3:35)
  41. I Threw It All Away [Live on the Johnny Cash Show] (2:21)
  42. Living the Blues [Live on the Johnny Cash Show] (2:31)
  43. Girl from the North Country [Live on the Johnny Cash Show] (3:19)

met Johnny Cash

44. Ring of Fire [Outtake] (2:27)
  45. Folsom Prison Blues [Outtake] (3:46)
  46. Earl Scruggs Interview [Mono] (0:41)
  47. East Virginia Blues [Mono] (2:34)

met Earl Scruggs

48. To Be Alone with You [Mono] (2:37)
  49. Honey, Just Allow Me One More Chance (1:51)

met Earl Scruggs

50. Nashville Skyline Rag (1:51)

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Tja, een nieuwe periode die extra wordt uitgelicht. Een release die ongetwijfeld wel gepaard zal gaan met een extreem dure boxset. Het recept is bekend en toch ben ik wel weer nieuwsgierig naar de content.

avatar van Wandelaar
Had al een donkerbruin vermoeden maar nog geen keiharde bevestiging. Nu is ‘ie er dan: de Nashville jaren uitgelicht. Interessante periode. Voor mij is in deze reeks boxsets de 2CD altijd het uitgangspunt, de rest is voor wat de gek er voor wil uitgeven, de ‘opgepoetste keutels’ zoals user Stalin dat pleegt te noemen. Veel karton en rariteiten, nee de gewone versie is goed genoeg. En dit ziet er weer eens echt goed uit. Ik bestel!

avatar van Renoir
Available in 3CD, 3LP and Digital Configurations.
Kijk maar.

avatar van Wandelaar
Ha grappig, ik zie het ook. Ik dacht gezien de speelduur dat het prachtig op 2 schijfjes zou passen, maar kennelijk is gekozen voor 3 schijven. Ook best, maar wellicht daardoor een paar euro duurder.

avatar van Renoir
Bij Amazon staat nu een bedrag van $29,98. Ben benieuwd wat wij ervoor gaan betalen bij onze platenzaken. Hoe dan ook een verplichte aanschaf.

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Renoir schreef:
Dat valt me dan weer niets tegen! Ik heb de bootleg series altijd wel bijgehouden en voor deze prijs kan deze er ook mooi naast staan.

avatar van Wandelaar
€31,99 bij Sounds. Is nog te doen, maar 29,99 klinkt netter.

avatar van Renoir
Bij Plato/Concerto wel gewoon netjes € 29,99. En daar gaat nog 10% af als je een kortingskaart hebt...

avatar van Wandelaar
Ondanks de mooie verpakking (gewoon een prachtig cadeau voor onder de boom) staat er niet zo heel veel bijzonders op dit trio schijfjes. De alternatieve tracks voor John Wesley Harding en Nashville Skyline op plaat één zijn zeker de moeite waard. Daarvoor zou je het kunnen doen. En dan heb je op de andere twee nog de aardige, maar nauwelijks echt interessante duetten die Dylan op een blauwe maandag met Johnny Cash opnam en tenslotte nog wat werk met banjolegende Earl Scruggs.
Je zou wensen dat er een 1-CD versie was gemaakt met alleen die eerste schijf. Dat is voldoende. Een aardig deel dus in de neverending bootleg series. Hopelijk volgend jaar weer een greep uit een verse kluis met écht interessant werk op volume 16.

Renoir schreef:
Inmiddels zie ik de prijs verder dalen naar onder de 25 euro, wat beter past bij deze release. Gezellige sfeer toch wel op deze 3 plaatjes. Relatief rustige periode voor Dylan.

Het aantal outtakes van John Wesley Harding en Nashville Skyline is beperkt, maar meer was er niet te vinden. CBS vergat de huur te betalen van een kluis en zo verdween een stapel banden uit die periode, las ik ergens. Hier moeten we het dus nu mee doen.

Travelin' Thru sluit trouwens naadloos aan bij Bob Dylan - Another Self Portrait (1969-1971) (2013).

avatar van Cor
Cor
Inderdaad niet erg verrassend op muzikaal gebied (JWH en NS werden bijna in 1 take opgenomen), maar historisch wel weer interessant. Twee grootheden uit de Amerikaanse muziek met veel wederzijds respect voor elkaar, ontmoeten elkaar muzikaal. Reden genoeg voor mij om het met interesse te volgen. Vormt toch het leeuwendeel van deze Vol.15 van de onvolprezen Bootleg Series. Fijn.

Gekregen onder de kerstboom. Misschien niet erg verrassend maar heerlijk om naar te luisteren. Gaat voorlopig niet mijn cd-speler uit!

avatar van Wandelaar
Plaatje nummer 2 staat nu op. Wat een gezelligheid. Cash en Dylan hadden een leuke tijd samen, dat hoor je duidelijk. Johnny Cash is hier de grote ster, Bob vermaakt zich maar blijft respectvol in de schaduw van de countryheld. Erg leuk materiaal dat mijn 4 sterren, ook voor dit schijfje, helemaal rechtvaardigt.

avatar van AbleMable
Sinds mijn abo op Spotify geen CD meer gekocht. Maar deze wou ik toch wel graag fysiek hebben. Ook omdat op Spotify je (nog) met een Sampler moet doen. En omdat ik een fan ben van deze periode van Dylan. En dan al die tracks samen met Johnny Cash en dan ook nog van Johnny Cash zijn tv show.
En het valt me niet tegen, ben dr heel blij mee.