Simple Minds - 40 (2019)

22. Let There Be Love [7'' Mix]
  23. New Gold Dream (81/82/83/84) [7'' Mix]
  24. All the Things She Said [Edit]
  25. Once Upon a Time
  26. Don't You (Forget About Me)
  27. Chelsea Girl
  38. Mandela Day [Edit]
  39. Speed Your Love to Me
  40. Alive and Kicking
avatar van c-moon
De verzamelaar teveel, als je het mij vraagt. Hoeveel compilaties en compilaties van compilaties gaan Jim Kerr & co nog uitbrengen? Ja, je leest het goed: alwéér een verzamelaar, met weliswaar één "nieuw" nummer dat dan een slappe cover, ja alweer, blijkt te zijn. En dat Simple Minds een aantal schabouwelijke covers op hun conto hebben staan is een understatement (en dan heb ik het niet over het machtige 'Street Hassle' op Sparkle in the Rain of het aanvaardbare 'Biko' op Street Fighting Years, voor alle duidelijkheid).

Nummers die de meeste Simple Minds-fans al lang 'tig keer hebben in de collectie, bovendien gaat het hier dan nog vaak om edit-versies.

Deze release wordt uitgebracht een maand na de bloedloze live-plaat Live in the City of Angels. Terwijl gingen ook de concerten van de 40 Years in verkoop, met prijzen om u tegen te zeggen en de band die speelt in venues die ze misschien niet vol gaan krijgen.... Dus de fans flink wat geld uit de zakken halen en leiden aan Grootheidswaanzin...

Het begin van het einde?

c-moon, je hebt helemaal gelijk, ik denk er precies zo over. Ik denk dat de Simple Minds er zelf helaas weinig over te zeggen hebben,..de platenmaatschappij heeft meestal het laatste woord. Maar inderdaad een overbodige release als je het mij vraagt.

Wat mij opvalt bij deze 40 nummers op deze compilatie is dat er blijkbaar geen plaats was voor toppers als Sweat In Bullet en Ghostdancing.Eveneens over het hoofd gezien : de kleinere hits Kick It In,Stand By Love,Real Life,Glitterball en Spaceface.

Enfin om een lang verhaal kort te maken,deze verzamelaar laat ik aan mij voorbij gaan.

Als, toch wel een Simple Minds-verzamelaar, laat ook ik deze aan mij voorbij gaan ... Moet ook zeggen dat ik wat minder enthousiast werd van de laatste live-cd.

Een video-/blu-ray versie van deze verzamelaar zie ik dan toch weer wèl zitten. Graag dan ook de toppers zoals 80's man in de post hierboven vermeldt, inclusief de video van Broken Glass Park, die mijlenver uitsteekt boven het slappe 'For one night only'.