Hildur Guðnadóttir - Joker (2019)

IJsland
Score
Label: Watertower

1. Hoyt's Office (1:24)
  2. Defeated Clown (2:39)
  3. Following Sophie (1:33)
  4. Penny in the Hospital (1:18)
  5. Young Penny (2:01)
  6. Meeting Bruce Wayne (4:35)
  7. Hiding in the Fridge (1:23)
  8. A Bad Comedian (1:28)
  9. Arthur Comes to Sophie (1:39)
  10. Looking for Answers (0:51)
  11. Penny Taken to the Hospital (1:49)
  12. Subway (3:33)
  13. Bathroom Dance (2:08)
  14. Learning How to Act Normal (1:17)
  15. Confession (1:29)
  16. Escape from the Train (2:31)
  17. Call Me Joker (4:48)
avatar van thomzi50
Een indringende score, die wel erg melodieloos is - veel sfeer, veel dreiging, het nodige bombast, 'Joker' is minder subtieler dan eerder werk van Guðnadóttir. Maar: het werkt wel. Misschien wel beter los van de film - waarin de muziek irritant hard staat afgesteld, ook - dan tijdens 'Joker' zelf, daarin wordt de muziek op den duur wel erg eentonig.

avatar van legian
Ik vond het juist goed werken in de film, ook door op de bepaalde moment juist geen score te stoppen wist hij mij direct te boeien tijdens de film. Naast het feit dat ik de film ook steengoed vond. En qua stijl paste het perfect bij elkaar.

De score houd zich ook erg sterk zonder beeld. Maar dat lijkt me niet zo heel gek aangezien ze al met de score bezig was voordat ze begonnen met filmen. Ze heeft dit grotendeels geschreven naar aanleiding van het script.

avatar van Barney Rubble
Wederom een sterke score van Guðnadóttir. Dreigende, vereenzaamde muziek waarin de cello centraal staat. Over de hele linie sterk, hoewel een aantal nummers meer opvallen. Zo is Bathroom Dance werkelijk wonderschoon.