The Beatles - The Singles Collection (2019)

1 stem

46. Real Love
  • vanaf woensdag 20 november te koop
avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Een zeer kostbare recycling van zaken die we al eerder hebben gezien natuurlijk. Met een niet misselijk prijskaartje van 229 dollar vraag ik me af onder hoeveel kerstbomen de doos gaat liggen.
The Singles Collection Box Set | Shop the The Beatles Official Store - usastore.thebeatles.com

avatar van goldendream
Eindelijk, de eerste verzamelaar van The Beatles!

avatar van gaucho
Hadden we zo'n boxje al niet in 1976? In van die uniform groene hoezen. Kostte toen nog geen honderd gulden, als ik me goed herinner. Maar ja, de inflatie, hè... Nu zo'n 10 euro per single

In 1982 deden ze het nog eens over in de UK, en in 2011 verscheen er vanwege Record Store Day een boxje met vier singles. Tja, dit is dus al vele malen eerder gedaan...

Oh wacht, Free as a bird en Real love zitten hier ook bij. Dat verklaart natuurlijk het prijsverschil...

Wel een pluspunt dat ze ditmaal allemaal in de originele fotohoesjes zitten. Al komen die dan weer overal ter wereld vandaan, maar da's dan misschien juist wel een leuke geste.

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Leuk overzichtje gaucho. Ik kende die eerste box nog niet.

Enfin, ik hou het wel bij de studioalbums. Die heb ik voor zover mogelijk in mono en stereo op vinyl en dat vind ik meer dan zat.

avatar van teus
Weer eentje van de melkkoe genaamd Beatles
Ze blijven natuurlijk steeds wat verzinnen ,maar Ik vind zelf de de samenstelling en/of sfeer...van de Red '62-'66 en de Blue '67-'70 het mooist
Wetende dat geen enkele collectie compleet kan zijn oftewel er is altíjd wel wat te zeuren over een verzamel(box)laar....
kan geen andere Beatlesverzamelaar aan deze inmiddels legendarische albums uit 1973 tippen

Oh ja, de feestdagen komen er weer aan. De tijd voor overbodige compilaties.

avatar van LucM
Dit bevat hetzelfde als de Past Masters-albums aangevuld met enkele nummers. Voor mij compleet overbodig en zelfs geldklopperij, goed voor verstokte Beatles-fans (ik ben wel een Beatles-fan maar geen fanatieke).

avatar van musician
€ 220, lees ik dat goed?
En "7 inch LP", kan ik daar uit aflezen, dat het gaat om heruitgave van alle 23 singles, op goed dik vinyl, met de juiste hoesjes en labels?
Dan vind ik een tientje per single toch behoorlijk aan de prijs. eerlijk gezegd.

avatar van ricoreyes
The long and winding road- single ontbreekt valt me op.

avatar van teus
ricoreyes schreef:
The long and winding road- single ontbreekt valt me op.

Weet het niet voor 100%
Maar dat komt omdat deze track van het Let It Be album wss niet in de UK op single verschenen is

avatar van bawimeko
Schitterend kwaliteit qua songs en op het originele formaat....maar ik zie het meer voor de Vermogende Verstokte Verzamelaar....

avatar van gaucho
teus schreef:

Weet het niet voor 100%

Even nagezocht: dat blijkt inderdaad het geval. Wel in Nederland, zoals we allen weten, en in de VS was het de laatste nr 1 hit van de Beatles.
Jammer dat die ontbreekt, want ik vind het eigenlijk wel een essentiële single - al was het maar omdat de Phil Spector-orchestratie min of meer de directe aanleiding was voor het uiteenvallen van The Beatles.

Hij had hier natuurlijk best bij gekund, in de wetenschap dat de gebruikte hoesjes en labels uit alle delen van de wereld afkomstig zijn.

Eerlijk gezegd ben ik niet ongevoelig voor deze uitgave, hoewel ik alle reguliere albums, plus een handvol verzamelaars, al heb op diverse afspeelformaten. Maar helaas, van de drie V's die bawimeko hierboven noemt, is er eentje niet op mij van toepassing...

avatar van musician
Het is niet de eerste en zal ook zeker niet de laatste complete single verzameling zijn van The Beatles.

Vroeger wilden ze, ten opzichte van wat er ooit was uitgebracht er graag één collectie van maken en dan kreeg je bijvoorbeeld de grijze collectie (The Beatles Singles Collection, 1982) of de groene (The Singles Collection 1962-1970, 1976).

Alles keurig op een rij.

En hoewel ze op zich in de loop van de tijd hun waarde wisten te behouden, hou ik toch meer van het verzamelen van de originele. Misschien is de kwaliteit niet altijd meer je dat. Maar dat je het verleden kunt vasthouden, met een zwart Apple of Odeon hoesje, een knisperend groen Parlophone hoesje uit het Verenigd Koninkrijk of toch ook een groot aantal singles met een fotohoes, daar kan geen heruitgave tegen op.

Hoe mooi het ook kan klinken, weet ik bijvoorbeeld ook van de eerste 6 Brian Ferry singles van het Island Label.
Maar het is niet meer dan een aardige aanvulling en bij € 10,00 per single zou ik voor dat geld in de loop van de tijd voorzichtig op zoek gaan naar de originele.