Beck - Hyperspace (2019)

geen stemmen

Label: Capitol

1. Hyperlife (1:36)
  2. Uneventful Days (3:17)
  3. Saw Lightning (4:01)

met Terrell Hines

8. Stratosphere (3:57)
  9. Dark Places (3:45)
  10. Star (2:50)
  11. Everlasting Nothing (4:59)
  • vanaf vrijdag 22 november te koop

avatar van Doc
Doc
Muziek is niet zoveel mis mee maar waarom moet er zo'n lelijke autotune overheen? Onbegrijpelijk vind ik dat.

avatar van Minneapolis
Zonder zang doet het me aan Stranger in Moscow denken (24 jaar later).

avatar van coldwarkids
Beck is sinds Colors echt op zn best! Na Uneventful Days borduurt hij vrolijk verder! Nu alleen nog meer autotune!

coldwarkids schreef:

Ik hoop op een autotune-loos 2020.

Lachende derde
Ik vind het eigenlijk best lekker klinken. Autotune of niet.

Minneapolis schreef:

Ik hoop op een autotune-loos 2020.

Lachende derde schreef:
Ik vind het eigenlijk best lekker klinken. Autotune of niet.

Dat komt omdat Beck net iets meer talent meebrengt dan de gemiddelde kuddedieren autotune artiest.
Het is niet dat ik per definitie alle muziek met autotune verafschuw (Orange van Frank Ocean heb ik bivoorbeeld heel veel gedraaid toentertijd), maar ik ben het wel behoorlijk zat dat ik amper nog normale stemmen hoor.

Lachende derde
Ik luister zelden genres waarbij autotunegebruik salonfähig is. Daarom ergert het mij minder snel. Maar ik snap je gevoeligheid met betrekking tot autotune. Ik had ooit hetzelfde met vocoderstemmen.

Lachende derde schreef:

Ach, "luisteren".. ik krijg een overdosis binnen via de radio, en niet door mijn favoriete genres.

avatar van coldwarkids
Het heeft geholpen! Je hoeft alleen maar autotune op Musicmeter te typen en het is ineens niet meer zo stil op pagina’s!

avatar van ZAP!
"U.D." klinkt ook wel als een tune voor relaxed rijden in de (elektrische) auto.
Veel minder uneventful alvast dan de klassieker 'Odelay', maar wel te doen.

Alhoewel, die autotune...

avatar van yorkethom
Vind Uneventful Days ook wel een goed nummer. Goede melodie, goede vibe. Die autotune past er ergens wel bij.

avatar van Doc
Doc
Ik denk dat het me vooral stoort omdat Beck zo’n karakteristiek stemgeluid heeft. Het is (technisch gezien) misschien niet de allerbeste zanger maar dit is toch ook niet nodig. Straks brengt hij andere vocalisten met een mooi karakteristiek stemgeluid op wansmakelijke ideeën. Hou zou Lou Reed of Tom Waits klinken met een laag autotune.... Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken. *het is al te laat*