Motorpsycho - The Light Fantastic (2019)

Noorwegen
Label: Motorpsycho Archives

1. Take the Air (Pupil)
  2. Granny Takes a Trip
  3. Bonny Lee
  4. Mockingbird
  5. California (I'm So Sold)
  6. The Light Fantastic
  7. Go Around Once
  8. The Jig Is Up
  9. The Visitant
  10. I.C.U.
avatar van crosskip
Voor iedereen die zich wel eens afvroeg of de band de laatste jaren nog wel eens korte liedjes schreef? Nou dat deden ze wel degelijk, maar deze kwamen grotendeels op allerlei gelimiteerde singles en obscure releases terecht. Sinds het begin van de (nu alweer) afgelopen tour hebben ze, omdat deze liedjes anders ook maar verloren gaan, een selectie van deze liedjes verzameld op deze obscure plaat welke eerst alleen bij de optredens en nu alleen nog gelimiteerd beschikbaar is in de webshop..... maar hey de plaat zal over een tijdje wel beschikbaar worden gesteld op allerlei streamingplatforms!

De fysieke release is vrij prijzig, maar ik moet zeggen dat ze de plaat wel erg fraai/hilarisch verpakt hebben: de hoes is een catalogus met tientallen pagina's vol musthave Motorpsycho merch (waar haal ik Motorpsychopoly?!).

avatar van jurado
crosskip schreef:

Gelijk besteld! Ik moet de collectie wel op peil houden natuurlijk.

jurado schreef:

Gelijk besteld! Ik moet de collectie wel op peil houden natuurlijk.

Ja die van mij schiet niet op als er bij de merch tafel de laatste tijd altijd weer wat tour-exclusive ligt =p

avatar van jurado
crosskip schreef:

Inderdaad, ik heb ook niet alles. De laatste twee reguliere albums heb ik bewust niet gekocht.

avatar van Mindscapes
Ik heb 'm ook besteld van zodra hij in de webshop verscheen. Kon de sept-okt tournee jammer genoeg niet bijwonen deze keer. Weet iemand wanneer dit pakketje verstuurd wordt? Mijn bestelling dateert van 15 oktober en er is sprake van een shipping notification, maar nog niks ontvangen... Misschien gebeurt het in de loop van deze week, aangezien de groep nog maar sinds maandag of zo terug is van tournee...

avatar van crosskip
Volgende keer met exclusieve zaken als dit maar eens wat plannen hier? Ik had er achteraf gezien natuurlijk best nog wel wat extra mee kunnen nemen.

avatar van Stalin
Het oeuvre is tenslotte ook nog niet groot genoeg

Ondertussen bezig met nieuwe plaat en nog steeds op tournee geloof ik.
Wat een waanzin...

Ook benieuwd naar nieuwe Spidergawd trouwens. Brengen ook elk jaar iets uit, dus is ook wel weer tijd.

avatar van namsaap
Het zijn dure tijden voor Psychonauts, maar ik kon The Light Fantastic niet laten liggen na het recente concert in Hengelo. En de muziek die de band hier laat horen rechtvaardigt de aanschaft alleszins. Vier van de tien nummers werden niet eerder uitgebracht. De overige nummers had ik (op California van de gelijknamige EP na), als redelijke nieuwkomer, ook nog niet.

Zoals hier al eerder gememoreerd betreft het hier allemaal relatief korte liedjes die teruggrijpen naar het wat minder progressieve repertoire van Motorpsycho. Ondanks dat het hier leftovers, die om verschillende redenen geen plaats verdienden op de reguliere albums, betreft is het niveau van de nummers bijzonder hoog.

Score: 82/100

avatar van Thenop
Ook besteld, mid oktober om precies te zijn...zit nog steeds op levering te wachten. Nou ken ik het meeste al wel, dus het zal geen heel grote verassing worden. We wachten geduldig verder..