Destroyer - Have We Met (2020)

Canada
Label: Merge

1. Crimson Tide (6:09)
  2. Kinda Dark (3:25)
  3. It Just Doesn’t Happen (5:01)
  4. The Television Music Supervisor (4:09)
  5. The Raven (3:35)
  6. Cue Synthesizer (3:55)
  7. University Hill (3:39)
  8. Have We Met (2:54)
  9. The Man in Black’s Blues (3:39)
  10. Foolssong (5:45)
avatar van Rain King
Crimson Tide is alvast fantastisch, ik ben weer verliefd hoor.

avatar van VladTheImpaler
Ik vind het juist een beetje tegenvallen, klinkt een beetje rommelig.

avatar van Motdattan
Crimson Tide is voor mij in ieder geval een ijzersterk begin!

avatar van coldwarkids
Crimson Tide valt me zwaar tegen, te makkelijk!

avatar van blur8
Single 2 It Just Doesn’t Happen klingt veel te elektronisch. Gevoelloos lelijk zelfs.
Wekt de indruk dat het een solo opnamen is met alleen een synth. Die stem verdiend echt meer.
Kan me moeilijk voorstellen dat dit nog goed gaat komen.

avatar van coldwarkids
Gelukkig doet It Just Doesn't Happen het veel beter. Kijk, zo kennen we deze band weer.

coldwarkids schreef:

Wat zeg ik, ware meesterwerk! Eindelijk wat gitaar en goede bas erdoor!

avatar van Deranged
Ik vond Have We Met alvast een knaller van een albumtitel.

Vandaar dat ik ben gaan luisteren.

Naar zijn vorige album en nu deze.

Neigt naar een blijvertje.

avatar van Rain King
hoppa

avatar van blur8
Hoe minder toeters en bellen hoe beter : The Man in Black’s Blues heeft wel oprechte emotie.
Wat ik in andere tracks mis. wat jammer nu dat precies die track gezegend is met een uitgesproken lelijke fade. Track die de redding is : The Raven.
Overall : paar aandige songs, niet goed genoeg om erg lang interessant te blijven..

avatar van ohmusica
Een nogal ongrijpbare snuiter moeilijk te plaatsen gast. Dit album heeft wel iets innemends en is ook wel beter dan zijn vorige die ik wat vermoeiend vond. De nummers waaien allerlei kanten op, maar de afwisseling bevalt me wel en ik blijf geboeid en relaxed luisteren. Ik vind dat er over de hele plaat sterke nummers op staan, hoewel het me ook wel iets vluchtigs lijkt te hebben om een echte klassieker te worden, maar aan dat manco lijdt de meeste popmuziek tegenswoordig.

avatar van coldwarkids
Drieluik 7 t/m 9 vind ik tegenvallen. De rest is gewoon pure schoonheid. Die elektronische snufjes doen het hem en niet te vergeten, die bassound.

avatar van Mausie
Mijn eerste Destroyer plaat. Erg interessante sound, maar helaas blijft het daarbij. Krijg er een sterk style over substance gevoel bij. Alleen de singles Crimson Tide en It just Doesn't Happen vind ik erg mooi.

avatar van Kaaasgaaf
Bizar dat mensen dit tegen vinden vallen. Is toch veruit z'n beste sinds Kaputt. En het tussenliggende Poison Season en Ken waren ook bepaald niet misselijk. Maar deze is weer vet van begin tot eind.

avatar van Venceremos
Poison Season is prachtig, samen met glamrocker Streerhawk: a Seduction (2002) het hoogtepunt in het oeuvre vd man. Kaputt ben ik niet stuk van, beetje een zeikplaat.

Kaaasgaaf schreef:

Ken en Kaputt zijn iets minder dan deze idd. Poison Season het minst.

1,5
Een erg rommelig album. En dat is jammer, want Destroyer heeft zeker de potentie om pop, disco, spoken word en rock naar een hoger niveau te brengen. Wat overblijft is helaas een mozaïek aan losse flodders van potentie.

avatar van Kaaasgaaf
coldwarkids schreef:

Ken en Kaputt zijn iets minder dan deze idd. Poison Season het minst.

Voor mij is Kaputt juist zijn grootste meesterwerk, al gauw gevolgd door Streethawk en Rubies en daarna misschien deze wel. Maar een slechte plaat heeft Bejar in mijn oren nooit gemaakt. Zelfs op de minste Destroyer-platen is altijd nog wel een handvol fantastische nummers te vinden.

avatar van harm1985
De eerste keer viel het me, met name vanwege de zang, wat tegen. Week of wat later poging twee omdat dit album hoog blijft staan in de rotatielijst. Nu lijkt het kwartje wel te vallen, subtiele mix van electronics en klassieke instrumenten, gecombineerd met de quirky zang en naadloze overgangen tussen de nummers maken dit een interessant album. Prijsnummer is vooralsnog de opener. 3,5 met verhoging naar 4 mogelijk.

avatar van ricoreyes
Bezwerend,hypnotiserend. Prima plaat. Nu een keer of wat gedraaid. Ik denk zijn beste, so far.

Na Poison Season blijft niets me echt meer bij. Jammer.

Dim
IJzersterk begin met Crimson Tide, maar dat niveau wordt niet vastgehouden. Zeker tegen het einde wordt het wel een érg vaag gebeuren.