Anvil - Legal at Last (2020)

Canada
Label: AFM

1. Legal at Last (3:41)
  2. Nabbed in Nebraska (4:33)
  3. Chemtrails (4:06)
  4. Gasoline (4:33)
  5. I'm Alive (4:28)
  6. Talking to the Wall (4:04)
  7. Glass House (3:36)
  8. Plastic in Paradise (5:13)
  9. Bottom Line (3:05)
  10. Food for the Vulture (4:38)
  11. Said and Done (5:13)
  12. No Time * (3:15)
avatar van Sir Spamalot
"Los Sympaticos" met een nieuw album op Valentijn 2020, onsterfelijk sinds hun documentaire.

Anvil To Release 'Legal At Last' Album In February - Blabbermouth.net

avatar van Kronos
Hoeveel jointjes zouden ze gepaft hebben om op deze hoes en titel te komen?

avatar van ZAP!
Ze moeten er nog wat meer roken zodat ze op het idee komen dat doorzichtige plastieken mini-aambeeldjes/waterpijpjes uitstekende merchandise zouden zijn! https://p7.hiclipart.com/preview/582/546/346/cannabis-smoking-bong-emoji-cannabis.jpg

avatar van Sir Spamalot
Godzijdank zijn er nog Rock / Metal groepen met gevoel voor humor. Ik las op deze site ooit de term "aandoenlijke idioten", maar ach, als je ze ziet, kun je nooit op hen kwaad worden. Bij het toevoegen deze morgen kreeg ik zelfs een slappe lach (met mijn beruchte monumentale ochtendhumeur een prestatie maar twee straffe koffies helpen al een beetje). Ik ben best benieuwd en terecht, harde werkers.

avatar van Sir Spamalot
De eerste tonen en ik schiet weer uit in een gulle lach... Hun teksten, niet te ernstig nemen.

ANVIL - Nabbed In Nebraska (2019) // Official Cartoon Lyric Video // AFM Records - YouTube

avatar van jailhouserocker1
Hun teksten, niet te ernstig nemen.

Komt goed uit, hun muziek ook niet.

avatar van Kos
Kos
LOL @ cover

avatar van gigage
Canada, Urugay, Zuid Afrika en 11 staten in de VS. Dat zou een leuke wereldtournee zijn voor de Legal at Last tour

avatar van vielip
Sir Spamalot schreef:
onsterfelijk sinds hun documentaire.

En meelijwekkend vooral. Zelden zo'n stel kneuzen gezien. Sorry maar ik kan ze niet serieus nemen. Dat is ook niet de bedoeling, ik weet het. Muzikaal is het ook armoe troef. Zelfs de, in sommige kringen, als klassiekers bestempelde albums vind ik geen doorkomen aan. Heb ze ook diverse keren live gezien. Op festivals. Helaas...ook toen sloeg de vonk niet over. Maar ik gun ze hun ' fifteen seconds of fame' van harte. Aan mij is het echter niet besteed.

avatar van Kronos
vielip schreef:

'In sommige kringen', alsof die status discutabel is, hoort daar niet bij. Metal on Metal en Forged in Fire worden algemeen beschouwd als metal klassiekers.

Kill 'Em All moest nog opgenomen worden toen Forged in Fire al was verschenen. Beide albums zijn geënt op de stijl van de New Wave of British Heavy Metal maar voegen er nog een nieuwe stroomversnelling aan toe wat uitmondde in een nieuw subgenre; speed metal, voor er sprake was van thrash.

Dat onsterfelijke helden eigenlijk niet bestaan want meelijwekkend kunnen zijn maakt niet alleen Anvil duidelijk maar in mindere mate Metallica ook, met hun Some Kind of Monster film.

avatar van vielip
Ik ken de rol van het door jou aangehaalde Forged in fire en Metal on metal. Op mij maakt het alleen niet zo heel veel indruk. Komt ook omdat ik er toen, op moment van verschijnen, niet mee in aanraking kwam. Later ben ik het pas gaan luisteren. En toen was er al (veel) beter materiaal voor handen. Dat Metallica met Some kind of monster (ook) meelijwekkend is ben ik volkomen met je eens. Dat maakt de cirkel met Anvil dan wel weer rond aangezien die als één van de inspiratie bronnen worden genoemd.

avatar van fanpurple
Altijd leuk, een nieuwe Anvil CD!

Theodorus
Het is met Anvil net als met een zak drop. Elk dropje smaakt t zelfde maar je blijft er van vreten.

avatar van AOVV
Geinig album, niet meer of niet minder. De gasten van Anvil doen al bijna 40 jaar hun smakelijke goesting, en hebben vooral in het begin van hun carrière enkele klassiekers uitgebracht (hierboven reeds aangehaald). Ze vallen misschien wat in herhaling, maar het blijft toch vermakelijk hoor.

3 sterren

avatar van Brutus
Prima album, zoals we van Anvil gewend zijn. Niets mis mee.