Shed - Oderbruch (2019)

Duitsland
Electronic / Dance
Label: Ostgut

1. B1 (Anfang und Ende) (6:03)
  2. Die Oder (5:11)
  3. Menschen und Mauern (5:19)
  4. Sterbende Alleen (7:37)
  5. Nacht, Fluss, Grille, Auto, Frosch, Eule, Mücke (5:00)
  6. Der Wolf Kehrt Zurück (4:18)
  7. Seelower Höhen (4:10)
  8. Trauernde Weiden (4:18)
  9. Das Bruch (4:57)
avatar van trebremmit
Niet zo'n Shed fan maar deze recensie maakt me toch benieuwd.

RA Reviews: Shed - Oderbruch on Ostgut Ton (Album) - residentadvisor.net

avatar van Noere
Klinkt zo na een eerste luisterbeurt al beter dan de vorige, die het voor mij een beetje net niet was. De laatste twee tracks zijn erg nice.

avatar van trebremmit
Zeker goed dit, lekker fris geluid, veel afwisseling en aardig spannend.

Dis is een erg gevarieerd album, met meerdere herkenbare invalshoeken: 4-4, breakbeats, techno, ambient en d&b - op sommige momenten denk je dingen van Martyn te herkennen en bij de laatste track had ik het gevoel dat DJ Shadow om de hoek kwam kijken.

Meer een eenheid dan zijn vorige album en ook meer afwisseling dan de strakke techno-focused albums daarvoor, zoals The Killer en Shedding the Past, terwijl dit album ook in het teken staat van het verleden, zijn geboortestreek, het grensgebied (Polen) rond de Oder - grappig dat ie hier en daar o.a. vogel-samples gebruikt. Sommige synthlijnen deden me idd denken aan een stromende rivier.

Sowieso opvallend dat er de laatste tijd (dit album is dan wel van 2019) meerdere goede releases - ik noem Barker en Efdemin - bij Ostgut zijn verschenen, die beide niet alleen van de gestampte pot zijn