Zwangere Guy - BRUTAAL (2019)

Belgiƫ

met Blu Samu en Yseult

10. Sideshow Bob (3:29)
  11. Niemand (4:47)
  12. Doorbijter * (3:26)
  13. 1 Uit de 1000 * (2:25)
  14. Fally Ipupa * (2:57)

met Freddie Konings

15. Kutjaar * (2:05)
  16. Guttergang 2 * (2:25)

met De Guttergang en Jazz Brak

20. Ici C BX * (3:01)

met Frenetik

avatar van thgryda
thgryda schreef:
Binnenkort eens gaan zien in de MOD.

Of niet natuurlijk

avatar van overmars89
Het heeft even geduurd, maar ik ben er over uit. Dit is een moderne klassieker! Zwangere heeft een energie wat ik lang gemist heb in Nederland. Een soort van hip/hop energie wat ik niet kan beschrijven. De man is zo oprecht. Die energie heeft er zelfs voor gezorgd dat ik een traantje moest laten vorig jaar op DTRH.

avatar van Johnny Marr
Uit GRIJZE ZONE:

Pompen Conway the machine, Dr. Dré of the JB's
Funk mijn leven op, all I need dat is muziek

Dit blijft een fijn album. WAAROM, SPEKGLAD en vooral ELLEBOGENWERK zijn voor mij wel de duidelijke uitschieters.

avatar van overmars89
Ho Ho! De uitbreiding die vandaag is uitgekomen is weer om van te smullen!
Verreweg de hardste artiest van het moment in de Benelux!

avatar van Johnny Marr
overmars89 schreef:
Ho Ho! De uitbreiding die vandaag is uitgekomen is weer om van te smullen!

Uitbreiding? HONDSBRUTAAL?

Johnny Marr schreef:

Uitbreiding? HONDSBRUTAAL?

BRUTXXL, Check Spoti

avatar van SirPsychoSexy
overmars89 schreef:
BRUTXXL, Check Spoti
Hoe moet BRUTXXL worden opgevat? Als een soort heruitgave van BRUTAAL, maar met bonustracks? Zijn de nummers van BRUTAAL identiek in de BRUTXXL-versie of is er aan gesleuteld?

EDIT: Blijkt dus inderdaad, zoals gezegd, louter een uitbreiding te zijn: BRUTAAL + 8 nieuwe tracks.

SirPsychoSexy schreef:

Ja inderdaad, een soort van Deluxe uitgave, maar zeker wel de moeite waard met bijna een half uur aan nieuwe muziek!

avatar van thgryda
Vooral een poging om momentum te houden en relevant te blijven om te kunnen treden dit najaar. Veel shows gecanceled terwijl 2019-2020 zijn periode had moeten worden. Vandaar ook geen nieuw album omdat de tracks qua sound eerder een verderzetting zijn van Brutaal. En dus ook in die show zouden passen.

avatar van Nr.4
Ben met die BRUTXXL eindelijk ook eens goed gaan zitten voor Zwangere Guy z'n muziek. Eerder pakte het me niet, maar ben om. Toffe rapper, lekker rauwe sfeer en meestal dikke producties. Best wel een totaalplaatje dat in NL veelal ontbreekt momenteel (op good old Sticks na).