Zwangere Guy - BRUTAAL (2019)

België

met Blu Samu en Yseult

10. SIDESHOW BOB (3:28)
  11. NIEMAND (4:47)
avatar van FlyLo
Heel erg kort na zijn vorige release, alweer een nieuwe van ZG. Dat kan bijna niet goed zijn voor de kwaliteit. We wachten af.

avatar van nelnontwisa
Wie is Guy is mijn album van het jaar, maar ben enorm benieuwd wat deze daar nog aan toe kan voegen dit jaar. Niemand is alvast een sterke eerste single.

SPEKGLAD, omg, wat een. line-up

En Sticks

FlyLo schreef:

Bang afwachten of hij het niveau kan vasthouden inderdaad.

avatar van Slowgaze
Die hoes: BRUTALISME.

jordidj1 schreef:
SPEKGLAD, omg, wat een. line-up

En Sticks

Zie dit nu pas, dat maakt mij al weer wat meer excited voor deze hype. Sticks is tof. Stickstof.

avatar van overmars89
Zo aan de features te zien heb ik een klein voorgevoel dat ie misschien "Wie Is Guy" gaat toppen. Geen rare uitstapjes naar andere genres en geen Selah Sue..

avatar van FlyLo
De reviews zijn alvast unaniem zeer positief

Johnny Marr schreef:

Stickstof ❤️ kijk nu al uit naar morgen, lekker in de trein naar huis Zwangere luisteren.

avatar van Rene1979
Hier heb ik zin in. Stikstof albums zijn dope! Als het in die lijn is ga ik dit ook diggen. Zijn eerdere album van dit jaar vond ik persoonlijk iets te modern maar zeker niet slecht.

avatar van overmars89
Plaat is echt genieten. Heerlijk ook de features van Fat Windjacks + Sticks. Deze gaat in December vaak op repeat!

avatar van Rene1979
Wat een dik album!

avatar van Flipm0de
???

Eerste luisterbeurt klinkt veelbelovend!

avatar van Razoreater
Vond het debuutalbum nogal wisselvallig - ik ben vooral fan van nummers als Beter Leven - maar deze hele plaat is echt verrassend sterk.

avatar van Kimmyboy
Yes, dikke plaat weer! Na één luisterbeurt al grote fan van de tandem WAAROM & DAAROM!

avatar van FlyLo
All aboard the hype train!
Voor zover hij nog niet doorgebroken was: deze plaat zal daar wel voor zorgen. Gelukkig mijn tickets al te pakken voor zijn optreden eind april, dit gaat live echt geweldig worden

avatar van Johnny Marr
Pfff, Stickert die ff de AB in Brussel namecheckt op ELLEBOGENWERK , raap me ofzo.

avatar van thgryda
Dit is potverdikke nie slecht jongens.

avatar van tnf
tnf
Nummer 10 kwam vandaag op de radio.

Erg goed gemaakt, dat nummer. Erg 90's ook.

Brutaal hard dit.

avatar van Delars
Holy shit!

jordidj1 schreef:
Brutaal hard dit.

Harder dan de nieuwe Coldplay, tho?

Johnny Marr schreef:

Harder dan de nieuwe Coldplay, tho?

Zijn bananen geel?

Deze gast is echt on fire. Je voelt de oprechtheid en urgentie in de teksten. Er staat een hele liveshow van eerder dit jaar in de AB Brussel in zeer hoge kwaliteit op youtube, publiek gaat compleet los, doet erg denken aan de hoogtijdagen van Opgezwolle en de Buitenwesten tour. Dit is die echte hiphop spirit die je nog maar zelden hoort.

avatar van overmars89
Misschien alsnog de plaat van het jaar voor mij. Close met Fat Windjacks.

avatar van nelnontwisa
Heel, heel erg goed deze. GUTTERGANG is moeilijk hard, moet me echt inhouden om niet m'n hele stereo meteen uit het raam te gooien tijdens dat nummer.

Wel nog een negatieve noot: Blu Samu's Engelse verse op BRUTAAL, rappen in het Engels hoor ik al genoeg en het is dan ook niet goed genoeg om echt te onderscheiden. Wat totaal niet het geval is voor de rest van deze plaat, manmanman Guy wat doe je me aan

Eerste luisterbeurt: dik dik album.
Niet echt "slechte" tracks gehoord, paar kleine dipjes misschien maar dit is 'n blijvertje.

KAPOT HARD. Ik ben om. Die beat van WAAROM, man man

avatar van Pittaman
Ik was nog niet echt "into" zwangere guy... nu wel. Maar ik ken eerijk gezegd echt niks van nederlandstalige hip-hop. Ik denk dat dat gaat veranderen dankzij deze zwangere man zijn album.

avatar van thgryda
Binnenkort eens gaan zien in de MOD.

thgryda schreef:
Binnenkort eens gaan zien in de MOD.

Of niet natuurlijk

avatar van overmars89
Het heeft even geduurd, maar ik ben er over uit. Dit is een moderne klassieker! Zwangere heeft een energie wat ik lang gemist heb in Nederland. Een soort van hip/hop energie wat ik niet kan beschrijven. De man is zo oprecht. Die energie heeft er zelfs voor gezorgd dat ik een traantje moest laten vorig jaar op DTRH.