Jonathan Wilson - Dixie Blur (2020)

Country / Folk
Label: Bella Union

1. Just for Love (3:15)
  2. '69 Corvette (4:21)
  3. New Home (3:46)
  4. So Alive (4:49)
  5. In Heaven Making Love (2:52)
  6. Oh Girl (4:57)
  7. Pirate (3:21)
  8. Enemies (3:47)
  9. Fun for the Masses (3:06)
  10. Platform (3:34)
  11. Riding the Blinds (4:47)
  12. El Camino Real (3:05)
  13. Golden Apples (3:19)
  14. Korean Tea (6:04)
avatar van Wilko_64
Ik kijk uit naar 6 maart. Inmiddels 5 nummers gehoord op spotify en vind ze mooi. Nashville invloeden zijn er. Gewoon mooie liedjes. IK ga hem ook live zien, eind maart in de muziekgieterij in Maastricht. Zee benieuwd. heb hem in 2011 ooit in het voorprogramma van Wilco in 014=3 in Tilburg gezien.

avatar van dafit
Uit mijn tweewekelijkse Popcorn-nieuwsbrief over de beste nieuwe popmuziek (aanmelden kan hier):

Liefhebbers van americana/rootsmuziek opgelet: luister naar dit in Nashville opgenomen nieuwe album van Jonathan Wilson. Op Dixie Blur brengt hij rijk gearrangeerde muziek met een prominente plek voor viool en pedal steelgitaar. Naar mate de Amerikaanse zanger ouder wordt, gaat hij steeds meer zingen als Bob Dylan. Althans, die indruk krijg je vooral als je naar nummers als 69 Corvette, Platform en Riding The Blinds luistert. Soms gaat het tempo even wat omhoog, zoals in het hoempapa-achtige nummer In Heaven Making Love. Dat had voor de afwisseling best wat vaker gemogen. Hoewel het muzikaal heel fraai verzorgd is, had iets meer peper dit album goed gedaan. Het psychedelische van eerder werk wordt wat gemist.