Real Estate - The Main Thing (2020)

Rock / Pop

11. Silent World (4:42)
  12. Procession (3:31)
  13. Brother (2:55)
avatar van mkrake
Paper Cup klinkt weer vertrouwd. Fijn, een nieuwe Real Estate.

avatar van Mausie
Hier word ik erg blij van! De vorige plaat In Mind helemaal grijsgedraaid. Die plaat staat voor mij symbool voor de lente/zomer van 2017, schalde vaak uit de speakers en oordoppen. Zo heerlijk meanderend zonder dat het saai wordt, erg knap. Verwachtingen zijn dus hooggespannen.

avatar van Dirruk
Mausie schreef:

Hier precies hetzelfde. Laatste half jaar vaak op zoek geweest naar nieuwe activiteiten van de band, want het werd wel weer eens tijd vond ik. Vorige week zag ik tot mijn grote vreugd een nieuw nummer van Real Estate. Nu moet ik eerlijk zeggen dat Darling me destijds meer deed. Maar verder helemaal geen onaardig nummer. Het vertrouwde geluid is er nog steeds.

avatar van coldwarkids
Word heel erg blij van Paper Cup!

avatar van sj0n88
Hoewel ik groot fan was van deze band, ben ik de 'klik' na het laatste album kwijtgeraakt. Alleen Darling was van buitencategorie, de rest ging vaag langs me heen. Ook de twee vrijgegeven singles van dit nieuwe album beloven weinig goeds: het weet me niet te pakken of op wat voor manier dan ook te raken. Erg jammer!

avatar van Mausie
De sound wijkt erg af van hun vorige plaat. Dat is even wennen, maar ik kom er steeds beter in. De gitaartjes sluipen weer langzaam mijn hoofd in, laat die lente maar komen

avatar van Dirruk
Het tempo is een stuk lager dan de vorige inderdaad. Ben er nog niet kapot van. Heerlijk constant niveau (daar mag je sowieso van uitgaan) maar hij duurt mij net te lang.

Also a But is trouwens echt een heel ander geluid van de band.

avatar van Mausie
Uiteindelijk ben ik toch ook enigszins teleurgesteld. Het wordt nooit echt slecht, maar af en toe wordt het wel erg saai. De vorige worp vind ik toch echt een pak beter. You en Paper Cup vind ik de sterkste nummers. Ook Friday, wat erg aan Air doet denken, bevalt goed.

avatar van Poa
Poa
Hun vorige paar albums zijn een tikje beter, maar nummers als Sting, Brother en vooral Silent World maken het voor mij helemaal goed. Hopelijk maken ze nog een keer een instrumentaal album.

avatar van Mathough
sj0n88 schreef:
Hier doe je Same Sun mijns inziens schromelijk tekort mee

Dit album bevat trouwens pieken noch dalen en is voor mij daardoor de minst interessante plaat van de band so far. Het vormt een prima geheel, waar weer lekker bij weg valt te dromen, maar het enige nummer dat ik als losse track goed uit de verf vind komen is Silent World. Een lichte glooiing in een vlak en zonnig landschap

avatar van coldwarkids
Tot nu toe vind ik Paper Cup en You de sterkste nummers van de plaat.

avatar van Cor
Cor
Bij de eerste beluisteringen dacht ik: "Oeh, da's saai". Maar bij wat extra herkansingen, wordt ie langzaam beter. Maar stiekem mis ik die riffjes extraordinaires wel een beetje.

avatar van harencoor
Sprankelende plaat met een licht melancholische ondertoon.

avatar van overmars89
Probeer nu al een aantal keer door dit album te komen. Niet dat het aan de muziek ligt, maar ik word elke keer toevalligerwijs gestoord bij het luisteren.

Track 1 t/m 5 is genieten. Daarna met "Shallow Sun" nog een uitschieter, maar de rest van het album is aardig. Toch vallen ze nooit erg ver buiten de boot, maar erg origineel is het allemaal ook niet echt meer.

avatar van ohmusica
Bij vlagen heeft dit album een mooie sound al bij eerste nummer, daar zit veel soul in en een tikkel electronica. De songs in jaren 60 meerstemmigheid het had wat losser gemogen of iets minder nadrukkelijk, het is wel hun handelsmerk. Moeilijk.

kabbel de kabbel.
Dit is voor mij te eentonig, dat het mellow is is geen probleem, dat was Atlas ook wel maar die is geweldig.
Er moet nu wel wat gebeuren met deze band imo, anders is het fade away...................