Pure Reason Revolution - Eupnea (2020)

Label: Inside Out

1. New Obsession (5:07)
  2. Silent Genesis (10:20)
  3. Maelstrom (5:44)
  4. Ghosts & Typhoons (8:45)
  5. Beyond Our Bodies (4:28)
  6. Eupnea (13:23)
avatar van Guinness1980
Dit album luistert makkelijker weg.
9 van de 10 keer zou ik voor Eupnea kiezen ondanks dat Rise Radiant ook erg tof is.
Sowieso vind ik dit ook het beste album van PRR. De oudere albums vind ik ook goed maar leggen het af tegen dit album.
En over de albumcover kan ik volgens mij zeggen dat ik de enige ben die het wel wat vind hebben.

avatar van stoepkrijt
Hun eerste drie albums heb ik gemist, maar met dit album heb ik Pure Reason Revolution toch ontdekt. Fijne ontdekking! Moderne en verfrissende progrock. Sfeervol, maar ook met ruimte voor heerlijk bruut gitaargeweld. Spannende composities, maar nergens te geforceerd complex.

De hoogtepunten staan voor mij op de eerste helft van het album. New Obsession is de meest toegankelijke rocksong, maar daarom niet minder boeiend. Maelstrom is vrij glad, maar heel prettig melodieus. En Silent Genesis heeft de lekkerste gitaaruitbarstingen van het hele album. Wát een venijn zit daarin!

avatar van El Stepperiño
Wat een fantastisch album is dit. Iedere luisterbeurt wordt hij nog steeds beter en vallen me weer andere details op. Verfrissend, maar ook ruig, maar ook melodieus, tweestemmig, complex, maar ook straightforward. Ja, dit is er eentje voor in mijn jaarlijstje!

avatar van Leptop
Het album blijft boeien. Ik zie het nog wel groeien naar 4,5*. Zit knap in elkaar, het klinkt fris en spannend tegelijkertijd.

Leptop schreef:

Ik ken deze band niet, maar afgaande op de positieve reacties en de songs die ik al heb beluisterd, staat deze plaat op mijn lijstje.