Pure Reason Revolution - Eupnea (2020)

geen stemmen

Label: InsideOut

1. New Obsession (5:07)
  2. Silent Genesis (10:20)
  3. Maelstrom (5:44)
  4. Ghosts & Typhoons (8:45)
  5. Beyond Our Bodies (4:28)
  6. Eupnea (13:23)
  • vanaf vrijdag 3 april te koop
avatar van Finidi
Blij dat ze weer bij elkaar zijn. Silent Genesis is in ieder geval op 't eerste gehoor behoorlijk tof. Het grijpt qua sound terug naar het debuutalbum, maar wel met uitspatting zoals op de latere albums te vinden waren. ik ben benieuwd naar de rest!

Ken deze band niet, maar zij komen in oktober naar de Mezz in Breda samen met Gazpacho. Ik ga een kaartje aanschaffen en dat is dan ook de ideale gelegenheid om deze band eens te leren kennen …….

avatar van meneer
Ah ! De band met toch wel één van de meest bijzondere optredens die ik ooit gezien heb. En de mensen die vorig jaar ook op het Midsummer Prog Festival in Valkenburg waren weten waar ik het over heb. Leuk dat ze een nieuw album hebben opgenomen. Ik heb ze toch regelmatig, sinds vorig jaar pas hoor, in mijn playlist staan. Ergens blijft het voor mij, ook met het nieuwere werk, een soort New Wave meets Prog benaderd door Lindsey Buckingham.

Van mij zou Chloe Alper wel een wat grotere rol in de zang mogen hebben. Daar zit nog wel een soort rem op. En ik ben ook wel benieuwd of ze die (nieuwe) gitarist hebben kunnen behouden. Wat zat daar een brok spanning op .

avatar van ProGNerD
Hoe ik deze band tot nog heb kunnen missen is me een raadsel, maar daar gaat nu zeker verandering in komen na de zeer lovende recensies die ik tegenkom over deze comeback; ben erg benieuwd...
#zin in