Dua Lipa - Future Nostalgia (2020)

Pop / Electronic
Label: Warner

1. Future Nostalgia (3:04)
  2. Don't Start Now (3:03)
  3. Cool (3:29)
  4. Physical (3:13)
  5. Levitating (3:23)
  6. Pretty Please (3:14)
  7. Hallucinate (3:28)
  8. Love Again (4:18)
  9. Break My Heart (3:41)
  10. Good in Bed (3:38)
  11. Boys Will Be Boys (2:46)
  12. Fever * (2:36)

met Angèle

13. We're Good * (2:45)
  14. Prisoner * (2:49)

met Miley Cyrus

15. If It Ain't Me * (3:15)
  16. That Kind of Woman * (3:20)
  17. Not My Problem * (2:23)

met JiD

18. Levitating * (3:23)

met Dababy

19. Un Dia (One Day) * (3:51)

met J Balvin, Bad Bunny en Tainy

20. Don't Start Now [Live in LA Remix] * (5:40)
  21. Don't Start Now [Purple Disco Machine Remix] * (3:36)
  22. Physical [Leo Zero Disco Remix] * (4:18)
  23. Don't Start Now [Kungs Remix] * (3:36)
  24. Good in Bed [Gen Hoshino Remix] * (3:32)
avatar van pureshores
Prima popplaat en de deluxe voegt voor mij niet veel toe.
Don't start now, Levitating en vooral Physical zijn voor mij de knallers, maar Break your heart en Hallucinate zijn ook fijne singles. Van de niet singles zijn Cool, Pretty please en Boys will be boys ook goed te doen, maar duidelijk minder dan de singles.

Wat Good in bed hier op doet is mij een raadsel, dat valt zo in het niet bij de rest van de plaat en dat heeft zij ook niet nodig zo'n nummer.

avatar van Bruce Almighty
Geprobeerd op de gok, maar wat een heerlijk popalbum is dit! Er komen ook enkele minder geslaagde nummers voorbij, zoals Pretty Please en Good in Bed, maar daar tegenover staan Don't Start Now, Physical, Love Again en Levitating(!). Die laatste blijft nog dagen door je hoofd spoken. Dua Lipa heeft een aangename stem, de 80s sfeer is aanstekelijk en de nummers beklijven gemakkelijk. Ook de overige tracks luisteren lekker weg.

De enige single die het voor mij niet zo doet is Break My Heart. Die Queen-riff is natuurlijk een ultieme 80s referentie, maar ik kan dat nummer niet luisteren zonder Another One Bites the Dust op de achtergrond te horen. Ligt er net iets té dik bovenop.