Dua Lipa - Future Nostalgia (2020)

Label: Warner Bros.

1. Future Nostalgia (3:04)
  2. Don't Start Now (3:03)
  3. Cool (3:29)
  4. Physical (3:13)
  5. Levitating (3:23)
  6. Pretty Please (3:14)
  7. Hallucinate (3:28)
  8. Love Again (4:18)
  9. Break My Heart (3:41)
  10. Good in Bed (3:38)
  11. Boys Will Be Boys (2:46)
avatar van Gretz
Kijk hier enorm naar uit! De drie voorproefjes (Don't Start Now, Future Nostalgia en Physiclal) steken allemaal fantastisch in elkaar. Heerlijk om zoveel 80s invloeden terug te horen in haar nummers

avatar van cosmic kid
cosmic kid (moderator)
Stemmen verwijderd. Het is niet de bedoeling om te stemmen op albums die nog nergens te beluisteren zijn

avatar van Jeroen65
Het album is gelekt. Is per ongeluk twee weken te vroeg al verkocht.

avatar van Jeroen65
Na eerste luisterbeurt een fantastisch sterke pop plaat. Heerlijke throwback disco sound and flowt het album lekker.
Enige nummer wat tot nu toe minder bevalt is Good in Bed, maar het is nog steeds een aardig nummer.

Favorieten op eerste luisterbeurt:

Cool
Physical
Hallucinate
Love Again
Break My Heart
Boys will be Boys

avatar van Jeroen65
De release zal nu aankomende vrijdag (27 maart) zijn. Een week eerder dus.
Slim, gezien de lek...

avatar van cosmic kid
cosmic kid (moderator)
Opmerkingen over stemgedrag verwijderd. Het is niet sjiek om die "discussie" in de openbaarheid te voeren. Daar is de PM voor of de knop "misbruik"

avatar van mattman
Don't Start Me Now is het eerste nummer van deze Dua die ik echt goed vind. En ook een goede reden om het hele album uit te pluizen.

Tot snel.

Mooie hoes ook.

avatar van StefanK
Ze had al een sterk debuut, maar Dua Lipa bewijst drie jaar later dat ze de uitdaging van het 'tweede moeilijke album' met vlag en wimpel gewonnen heeft! Future Nostalgia is een zeer fijn album waarop vooral de sound van disco de boventoon voert. Voor de nieuwsgierigen onder jullie, een uitgebreide review van mijn hand vind je hier terug: Dua Lipa - Future Nostalgia - nieuweplaat.nl

avatar van joko150
Haar debut single (Be the one) vind ik echt sterk, zo jammer dat ze niet meer met die sound heeft gedaan.
Ik vind het 80s throwback geluid ook niet overal even geslaagd klinken.
Het is een effectieve en soms uitzonderlijke popplaat, maar hoewel er veel nostalgie is, is er weinig van de toekomst.

avatar van musicfriek
De Need You Tonight-sample van INXS in Break My Heart vind ik erg leuk gevonden. Ik was erg verrast na het horen van dit album, idd heerlijke 80's sound en disco, kan er niks aan doen, maar Madonna flitste wel een paar keer door mijn hoofd met dit album. Zij deed al zoiets in 2005 met Confessions on a Dance Floor. Dat mag Dua als een compliment zien, want dat is toevallig mijn favoriete Madonna-album

Dit gaat hier nog veel gedraaid worden deze lente, dikke 4 sterren voor Dua.

joko150 schreef:
Ben ik wel met je eens, dat blijft echt een fantastisch nummer, toen Hotter Than Hell uitkwam begon ik mijn aandacht voor Dua Lipa al te verliezen. Maar met dit album bewijst ze dat een stayer is.

avatar van Pinsnider
Haar debuut raakte me juist niet zo en vond ik wisselvallig. Be the one vond ik knap, maar hotter than hell bijvoorbeeld ronduit vervelend... Deze plaat is hem dan ineens helemaal voor mij! Heerlijke disco-pop! Timing zo in de lente is ook perfect... Nu alleen nog even wachten op een reden om feest te vieren....

avatar van catdog
musicfriek schreef:

Toevalligerwijs zijn 4 tracks van het album geproduceerd door Stuart Price die ook het grootste deel van Confessions produceerde.

avatar van Jordipordie
OK album Er staan een paar lekkere songs op maar ook een aantal 13 in en dozijn nummers. Ik vind haar redelijk divers maar ik geef de voorkeur aan haar up tempo nummers.

avatar van AOVV
Leuke opvolger, net wat beter dan het debuut. Future Nostalgia, Don't Start Now en Physical zijn ontzettend leuke liedjes. De tweede helft is jammer genoeg eerder matig, maar ik vind Dua Lipa toch wel een frisse verschijning in het poplandschap.

3 sterren

avatar van Kos
Kos
Het is niet mijn favoriete muziek maar zij heeft wel een geweldig coole uitstraling.

avatar van overmars89
Had hiervoor nog nooit een album beluisterd van deze dame. Nu dit voor een 2e keer aangezet. Opzich zijn het best catchy liedjes op wel hele hippe 80's synsthesizer-achtige producties. Voor mijn gevoel springt elke populaire artiest op deze trend. Het is allemaal ook wel erg blij en zeer meezingbaar zeg maar.

Het doet mij allemaal niet zoveel. Toch blijven een aantal van die nummers wel echt in mijn hoofd hangen. Tevens zijn er miljoenen mensen die het wel heel mooi vinden. Dus geslaagd kan je het wel noemen.

avatar van andnino
overmars89 schreef:

Graag! 100 keer liever dan jammerende singer-songwriters, autotune en EDM-verhapselde klassiekers!

Natuurlijk wat gechargeerd maar ja, ik hou hier wel van.

avatar van overmars89
andnino schreef:

Natuurlijk wat gechargeerd maar ja, ik hou hier wel van.

Tsja, in elk genre muziek zijn er artiesten die me wel liggen en een aantal die me niet liggen. In het chartscorende popmuziek genre is Dua Lipa niet aan mij besteed, maar kan ik een Billie Eilish, Lorde of zelfs een Jessie Reyez beter hebben. Zo ook in de type genres/zangers die jij opnoemt.

avatar van andnino
overmars89 schreef:

Snap ik, dit album kan in vergelijking met die artiesten wel erg cheesy aanvoelen. Uiteindelijk is het een opsomming van (en uitvergroting van) alle clichés uit de discopop.

avatar van catdog
21 Augustus verschijnt het remix-album Club Future Nostalgia. Het lijkt een interessant project te gaan worden met o.a. 'Physical' in de Mark Ronson remix, featuring Gwen Stefani en 'Levitating' in The Black Madonna remix, featuring Missy Elliott en Madonna.

avatar van GrafGantz
catdog schreef:
'Levitating' in The Blessed Madonna remix, featuring Missy Elliott en Madonna.

Stamper changed her stage name from The Black Madonna to The Blessed Madonna on July 20th, 2020, citing the “controversy, confusion, pain and frustration” that’s been associated with The Black Madonna moniker, which she adapted during the early years of her career in the late ’90s.

avatar van Thekillers87327
Tja hoog in de hitlijsten zal ze best staan maar ik vind dit echt verschrikkelijk.
Ga er niet eens op stemmen want dan zou ik niet hoger uitkomen dan 1,0.
Goedkope pop (voor mij)