High Hi - Firepool (2020)

België

7. Commuter (2:37)
  8. Anything (3:09)
  9. Twins (3:27)
avatar van RockAround
Als je je album begint met Daggers, staat de rest van de nummers onvermijdelijk in de schaduw daarvan. Daggers is de single waarvoor andere groepen een moord zouden begaan (al dan niet met een dolk). Je hoort iets van The Cure of zelfs van The Human League, maar toch maakt High Hi er iets heel eigen van, met die twee stemmen die zo perfect bij elkaar passen en samen vuurwerk opleveren. De rest van de plaat kookt verder met diezelfde ingrediënten en serveert heerlijke nummers, maar Daggers is en blijft de uitschieter.

Een zeer goed album. Ik mis enkel nog wat samenhang en diepgang tussen de geweldige hits om er 5 ⭐️ van te maken. Live lijkt me dit een geweldige groep om te volgen.
Een mengelmoes van invloeden hoor je hier;Human league, propaganda ( track 94A9) en de zanglijnen doen me wat denken aan arcide fire ( tracks alligot en commuter). Daggers is de hit waar ze live iedereen in delirium laten vallen.
Well done high hi.