Then Comes Silence - Machine (2020)

Zweden
Label: Oblivion

1. We Lose the Night (3:56)
  2. Devil (3:28)
  3. Dark End (4:10)
  4. I Gave You Everything (3:49)
  5. Ritual (4:06)

met Karolina Engdahl

6. Apocalypse Flare (3:03)
  7. W.O.O.O.U. (5:07)
  8. In Your Name (3:57)
  9. Glass (3:01)
  10. Kill It (6:25)
  11. Cuts Inside (4:05)
Alicia schreef:
Nu moet ik er wel bij vertellen dat ik de laatste tijd wat minder heb zitten spitten tussen al die nieuwkomers.

Er zijn ook zoveel nieuwe bands in het genre, op een gegeven moment moet je voor een band kiezen die je echt goed vindt want je kan wel aan de gang blijven met het ontdekken van nieuwe bands. Ik laat me meestal tippen op YouTube of ook hier als er weer een nieuwe interessante band opduikt.

Deze band springt er inderdaad dus wel boven uit en vooral met dit album. Hun live optreden dat ze in mei hebben gegeven (zie mijn post van afgelopen zondag) mag er ook zijn. Zonder publiek in verband met de corona-crisis wat mij overigens heel raar lijkt voor een band; toch knap dat ze dan zo'n show weten neer te zetten. Ik heb het optreden drie keer achter elkaar gekeken zo goed vond ik het.

avatar van Alicia
Ja, dat was een prima concert, en toch niet geheel zonder publiek. Tijdens de 'live chat' kon je ze aanmoedigen. Heb wat emoijies de lucht ingeslingerd, hahaha!

Dit album heeft alles in zich dat refereert naar de postpunk van de jaren 80 en de gothic rock van de jaren 90. Een halfje erbij.

Thekillers87327
Geweldige ode naar de postpunk!!
Beetje Bauhaus en sisters of mercy hier en daar, geweldig!

Dim
Ja, fijn album. Niet overlopend van variatie, maar gelukkig hebben ze juist de tofste refreintjes vaak in herhaling gegooid.

Wat mij betreft bij verre het beste album van vorig jaar!

Scarlet schreef:
Wat mij betreft bij verre het beste album van vorig jaar!

Wat mij betreft is Machine ook het meest gedraaide album in 2020. Deze plaat lijkt op een of andere manier maar niet te gaan vervelen en kan ik deze laatste van Then Comes Silence op bijna ieder moment wel aanhoren.

Dat geldt voor mij ook. Een heerlijke plaat..een klassiekertje over een jaar of wat...let maar op.

Scarlet schreef:

Ja ha, vast en zeker!

Nieuwe clip van Dark End erbij gezet.

Then Comes Silence via Twitter:

Een nieuw label.
Een nieuwe single: februari 2022.
Een nieuwe langspeler met als titel: 'Hunger'
En deze zal aanspoelen ergens in juli 2022...

avatar van Alicia
De nieuwe single gaat Rise To The Bait heten.

avatar van Mausie
Mausie (crew)
Nieuw album nu officieel aangekondigd:
Then Comes Silence - Hunger (2022) - MusicMeter.nl