August Burns Red - Guardians (2020)

Label: Fearless

1. The Narrative (4:09)
  2. Bones (4:15)
  3. Paramount (4:48)
  4. Defender (4:21)
  5. Lighthouse (4:13)
  6. Dismembered Memory (4:09)
  7. Ties That Bind (4:18)
  8. Bloodletter (3:40)
  9. Extinct by Instinct (4:43)
  10. Empty Heaven (4:25)
  11. Three Fountains (6:21)
avatar van michaelSOAD
Waar ik bij de voorgaande albums van ABR meerdere keren moest luisteren voor ik het echt goed vond, is het bij deze nieuwste gelijk raak. Veel afwisseling in hun nummers, waarbij een paar rustige nummers voor hun doen. Daar tegenover staan er ook een paar tracks op deze schijf die juist weer een stuk harder zijn dan ik van ze gewend ben. Vooral de vocals vallen me het meest positief op en klinken op sommige momenten heel anders dan dat ik tot nu toe gehoord heb.
Na Leveler vond ik hun albums niet meer zo bijzonder, maar daar is met deze plaat voor mij verandering in gekomen.

avatar van james_cameron
Ook dit haalt het niet bij het oude werk, maar wederom geen verkeerd album. Voornaamste probleem blijft een beetje dat de songs gewoonweg niet beklijven. Het klinkt allemaal weer vaardig en vakkundig genoeg, maar geen enkele track blijft hangen. Dit is degelijke metalcore, niets meer en niets minder, maar het komt amper boven het maaiveld uit. En dat was ooit wel eens anders.

avatar van AOVV
Wat james_cameron zegt: degelijke metalcore, maar het weet zich niet echt te onderscheiden. Verder had het ook bij 40 minuten mogen blijven; nu blijft er van de laatste tien minuten helemaal niets hangen bij mij.

3 sterren