DeadRisen - DeadRisen (2020)

Rock / Metal
Label: AFM

1. Risen Death AD (1:14)
  2. Prophecy (5:18)
  3. Destiny (5:04)
  4. The Maker (6:45)
  5. Reach for the Sun (5:09)
  6. Visions (5:21)
  7. Chains of Time (4:06)
  8. Fear and Fury (5:56)
  9. But You (4:56)
  10. For Whom the Bell Tolls (4:36)
avatar van james_cameron
Beetje oubollige metal in het straatje van een band als Nevermore, maar dan wel minder goed. De zanger zit overwegend tegen de pijngrens aan in het fluitketel-hoekje, met hier en daar partijen die aan Ronnie James Dio doen denken. Maar dan wel minder goed. Het songmateriaal houdt ook niet bepaald over. Lekker gitaarwerk, dat zeker, maar het is niet genoeg om mij bij de les houden. Knullige oubollige songteksten ook.

avatar van notsub
Met Mike LePond (basgitaar, Symphony X) en Will Shaw (zang, ex-Heir Apparent) heeft DeadRisen voor mij twee bekende namen aan boord. Mike LePond heeft zeker een voorliefde voor deze traditionele metal, hij speelt ook in de band van Ross the Boss bijvoorbeeld. Will Shaw zag ik live optreden met Heir Apparent en deed dat niet onverdienstelijk, maar neigt wel erg te leunen op zijn ijzingwekkend hoge uithalen. Die komen hier ook regelmatig voorbij, maar functioneel kan ik ze niet noemen. De muziek dan, die zit goed in elkaar en wordt professioneel ingespeeld, maar het zijn vooral de composities die het laten afweten en vol zitten met cliches. DeadRisen is een CD van het niveau "leuk om een keer gehoord te hebben".

avatar van jailhouserocker1
Hmmmm, kan me totaal niet vinden in bovenstaande meningen. Ik vind het een geweldig metalalbum. Fantastische zanger. Veel overeenkomsten met Symphony X (uiteraard zou ik bijna zeggen), maar met deze zanger vind ik het stukken beter dan met Allen, daar kan ik nooit zoveel mee. Nee hoor, uitstekend album. Hopen dat het niet bij eentje blijft. Druk bezette man die Lepond overigens.

avatar van gigage
Power metal en dan wat pittiger. Goeie zanger die Will Shaw (Heir Apparents laatste worp) maar het songmateriaal is niet heel uitdagend.