Ryan Beatty - Dreaming of David (2020)

R&B / Pop
Label: Interscope

1. In the End (2:47)
  2. Dark Circles (4:40)
  3. Patchwork (3:08)
  4. Hawkshaw (2:11)
  5. Flowers at the Door (2:46)
  6. Evergreen (3:44)
  7. Genesis (3:47)
  8. Backseat (3:59)
  9. Brother (3:24)
  10. Casino (4:19)
  11. Shimmer (5:00)
  12. Dreaming of David (2:46)
avatar van Arrie
Maakt deel uit van de BROCKHAMPTON-familie en verzorgt zo nu en dan een refrein voor ze. Laten dat wel net de refreinen van QUEER, BLEACH en SUGAR zijn, drie absolute fan-favorites. Ja, dat zegt wel wat ovet het talent van Ryan Beatty.

Voor zijn solo-album moet je denken aan de softere, emotionele R&B-kant van BROCKHAMPTON, maar ook Frank Ocean is regelmatig terug te horen. Een beetje sadboy-muziek, lekker melancholisch dus, maar prachtig uitgevoerd. Niet alleen zijn stem is fantastisch, ook de liedjes grijpen stuk voor stuk aan. Daarbij varieert het een beetje van akoestische gitaar met sobere electronica tot drukkere elektronische beats, soms zelfs binnen één liedje.

Ryan verdient het om hier net zo mee door te breken als zijn maten van BROCKHAMPTON.

avatar van overmars89
Zo jij bent wel heel positief Arrie. ikzelf moet eerlijk toegeven dat ik wonderbaarlijk veel van de kitscherige boyband praktijken van Brockhampton goed kan hebben. Toch moet ik nageven dat dit project van Ryan Beatty wel echt een eigen ding is. Zijn muziek is verfijnder dan dat van Brockhampton en de producties sluiten naadloos aan elkaar aan. Terwijl de zoete R&B normaliter niet echt aan mij besteed is kan ik dit wel goed hebben. Niet alles vind ik even mooi, maar de muziek stoort ook nergens. Vooral Evergreen vind ik een heel mooi nummer.

avatar van Arrie
Ja, dit is ook wel echt precies in mijn straatje.