Flat Worms - Antarctica (2020)

Punk / Rock

7. Ripper One (2:15)
  8. Condo Colony (2:52)
  9. Signals (0:42)
  10. Wet Concrete (3:38)
  11. Terms of Visitation (3:08)
avatar van raymondkeuters
Looking forward!!

avatar van DKs
DKs
Reuze zin in! De voorproefjes smaken naar meer en dat verbaast mij niks want Flat Worms is van alle huidige bands mijn favoriete.

avatar van raymondkeuters
Even wat vaker luisteren. Haalt het nu nog niet bij z'n voorganger.

avatar van LittleBox
Zo, deze band kende ik nog niet. Een goede recensie in NRC deed me luisteren en jemig, wat een lekkere plaat zeg. Gitaarwerk om te smullen.

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Plaat opent al ontzettend lekker met The Aughts. En weet het niveau vast te houden, en jaagt dit album voort met gillende beukende en jammerende gitaren. Gooi Sonic Youth in de blender met Mark E Smith van The Fall en dan krijg je Flat Worms zoals hier.

Vooral The Mine vind ik waanzinnig, vooral als die ook nog eens gevolgd wordt door Ripper One.
Op dit album is ook geen zwakke broeder te ontdekken. Maar meer mensen zouden dit album moeten ontdekken. Voor de liefhebbers van de genoemde bands, maar ook zeker voor liefhebbers van de zwaardere indie gitaarbandjes.

pjh1967 denk dat jij dit ook wel gaaf vind.

avatar van pjh1967
DjFrankie schreef:

pjh1967 denk dat jij dit ook wel gaaf vind.

Helemaal goed dit, thanks voor de aanrader. Ik hoor ook een band als R.E.M. er in terug.

avatar van blur8
fijne bak aan muzikale herrie.

avatar van koosknook
pjh1967 schreef:
Ik hoor ook een band als R.E.M. er in terug.

R.E.M hoor ik niet. Wel Shellac (productie/gitaar) en The Fall (vocals).

avatar van AOVV
Lekkere bak herrie van een consistent hoog niveau. Het plaatje duurt natuurlijk maar een dik halfuur, maar wat we te horen krijgen is erg strak. De zang doet inderdaad erg denken aan Mark E. Smith, maar bezit ook een zekere eigenheid, de attitude is net wat anders (iets meer afgemeten, iets minder gefluimd).

Een van de betere post-punkplaten van dit jaar!

4 sterren