Blanche - Little Amber Bottles (2007)

Roots / Rock
Label: Loose

1. I'm Sure of It (3:52)
  2. Last Year's Leaves (4:19)
  3. A Year from Now (3:58)
  4. No Matter Where You Go (4:01)
  5. What This Town Needs (3:19)
  6. Child of the Moon (3:47)
  7. Little Amber Bottles (4:30)
  8. The World I Used to Be Afraid Of (3:48)
  9. O Death, Where Is Thy Sting? (2:57)
  10. I Can't Sit Down (2:53)
  11. Exordium (1:09)
  12. The World's Largest Crucifix (6:19)
  13. Scar Beneath the Skin (Bonus) (5:38)
avatar van RoenHetZwoen
Eén van dé verrassingen voor mij dit jaar, deze nieuwe Blanche, na het voor mij tegenvallende debuut 'If we can't trust the doctors'. Eerst geloofde ik de overenthousiaste Humo recensie niet, maar dan toch gekocht na een al even enthousiaste recensie op goddeau, en gelukkig maar: dit wordt namelijk voer voor m'n 2007 top 10!

avatar van snarf349
bombebom, banjootje, viooltje etc. erbij
helemaal niet verkeerd, fijn plaatje.

avatar van timhardt
Ik had hier na positieve geluiden her en der toch wat meer van verwacht . Niet slecht, maar echt kleven doet hij toch niet. 3*

avatar van terom
Sinds hun optreden Metropolis Festival Rotterdam, kan deze band niet meer stuk bij mij.
Tragi-comische Alt. Country van de bovenste plank!
Verdient meer aandacht...

avatar van Supersid
Degelijke plaat, maar staat wat in de schaduw van zijn geweldige voorganger... Had hier net dat tikkeltje meer van verwacht, maar die verwachtingen stonden dan ook hoog gespannen. Toch nog 3,5* want een meer dan degelijke plaat!