Camel - Live at the Royal Albert Hall (2020)

Label: Camel

1. Aristillus (2:05)
  2. Song Within a Song (7:49)
  3. Chord Change (7:37)
  4. Spirit of the Water (2:49)
  5. Another Night (7:07)
  6. Air Born (5:42)
  7. Lunar Sea (10:38)
  8. Unevensong (7:48)
  9. Hymn to Her (5:54)
  10. End of the Line (7:46)
  11. Coming of Age (8:03)
  12. Rajaz (12:23)
  13. Ice (9:28)
  14. Mother Road (9:29)
  15. Hopeless Anger (5:31)
  16. Long Goodbyes (11:51)
  17. Lady Fantasy (14:40)
avatar van Mssr Renard
Ja, u leest het goed. Er komt een 2cd versie van The Moondmadness-tour. Na de DVD en Bluray wordt ook de cd-liefhebber op haar en/of zijn wenken bediend. Nu nog op Vinyl en echt iedereen is tevreden.

avatar van Clownvis
Ja dat klopt maar de vraag is waneer de 2CD komt. Het is al een tijd angstvallig stil op de Camel website.

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Een mooi concert was het. De Utrechtse versie dan toch... die had weliswaar Rose of Sharon in plaats van End of the Line, maar dat is qua verschil nog te overzien.

avatar van Clownvis
Klopt, ik heb concert in Alkmaar gezien en het was inderdaad een mooi concert. Gezien de gezondheid van Andrew wellicht de laatste waar ik bij was.

Today's the Day!

Vanaf vandaag the koop via bol.com oa.

Ga héérlijk genieten van dit album.

avatar van Renoir
DeMeine schreef:
Today's the Day!

Weet je het zeker? Leverbaar vanaf 8 mei, lees ik op bol.com. Of heb je de dvd of blue-ray besteld?

Renoir schreef:

Mhmmm, inderdaad, toen ik de cd bestelde stond er 24/4 vermeld. Nu dus pas 8 mei. Sh*t.

Neemt niet weg dat ik vandaag wel Moonmadness heb genoten 'Royal Albert Hall' met beeld en puik geluid via de hifi 6 speaker-set. Da's ook wat waard.

Ga hem zo uitgebreid beluisteren...

Mijn eerste indrukken zijn S U P E R !!! Good Old Andy Latimer is als vanouds!!

Ook de blinde toetsenist Peter Jones is top

Als ik een 10 kon geven deed ik het ook....

Neal Peart schreef:
Ook de blinde toetsenist Percy Jones is top

Je bedoelt Peter Jones...?

ProGNerD schreef:

Je bedoelt Peter Jones...?

je hebt gelijk inmiddels verbetert

Neal Peart schreef:

je hebt gelijk inmiddels verbetert

Da's wel ultieme zelfspot: verbeterd met een t...

Maar nu weer on-topic => Peter Jones is echt geweldig en niet alleen op de toetsen

avatar van matthijs
Live in het Paard gezien, zomer '18, fijne herinnering. Met veel zichtbaar spelplezier van alle muzikanten.

matthijs schreef:

Idem op Loreley 2018.

En dan te bedenken dat dit soort beleveninissen mogelijk pas weer mogelijk zijn nadat er een COVID19 vaccin is... (bizar)

avatar van Rinus
Oh wow, mijn favoriete Camel album live integraal plus de nodige andere sterke nummers uit de rest van het oevre, waaronder Unevensong en Ice. Dat wordt een verplichte aanschaf.

DeMeine
Releasedatum is verschoven naar 1 juli...

avatar van Renoir
DeMeine schreef:
Releasedatum is verschoven naar 1 juli...

Uh, ik heb de cd sinds vandaag in huis. Besteld op de website van Camel.

Renoir schreef:

Uh, ik heb de cd sinds vandaag in huis. Besteld op de website van Camel.

Ok. Zal eens zien.

DeMeine
Kheb de blu-ray geconverteerd naar flac. Zo kan het ook.

avatar van Clownvis
Eindelijk ook aangeschaft (2e live cd dit jaar van Camel nl. ook Koser Nenkin hall Tokyo maar dat schijnt geen officiële uitgave te zijn maar is wel leuk) . Tijdens het concert in Alkmaar vond ik Moonmadness wat plichtmatig gespeeld maar daar is op deze cd geen sprake van. Een van de betere live cd van Camel en 5 sterren waard.

avatar van daniel1974nl
Het is niet meer wat het was maar de magie is nog vol op aanwezig. Getuigende het concert in Vredenburg. Mooie setlist alleen wel jammer dat Never Let Go maar zo sporadisch werd uitgevoerd. Dat was het enige gemis.