Eivind Aarset & Jan Bang - Snow Catches on Her Eyelashes (2020)

1 stem

Noorwegen
Jazz / Avant-Garde
Label: Jazzland

1. Purplebright (2:50)
  2. Asphalt Lake (5:28)
  3. Before the Wedding (3:03)
  4. Two Days in June (7:35)
  5. Outer Sphere (2:30)
  6. The Witness (6:19)
  7. Inner Sphere (2:36)
  8. Serenade (4:08)
  9. Monochrome (3:05)
  10. Nightspell (4:32)
avatar van Broem
Vorig jaar behoorlijk onder de indruk geraakt van Jan Bang, Erik Honoré, Eivind Aarset, Samuel Rohrer - Dark Star Safari (2019) Jan bang en Eivind Aarset hebben een gave voor het maken van filmmuziek zonder beelden (kan niks beter verzinnen) Dat doen ze op dit prachtige album wederom. Ooit eerder geschreven dat ik ze ook wel eens kwijt raak als het ‘gepiel’ gaat worden. Niks daarvan op dit album. Prachtige combi van stijlen die een mooi muzikaal geheel vormen. Niet alledaags en zeker niet voor iedereen. Voor mij in ieder geval wel.

David Sylvian speelde ook af en toe samen met deze heren.

avatar van Broem
Neal Peart schreef:
David Sylvian speelde ook af en toe samen met deze heren.

Klopt. Een van de albums die Jan Bang met David Sylvian heeft gemaakt is Jan Bang, Erik Honoré, David Sylvian, Sidsel Endresen & Arve Henriksen - Uncommon Deities (2012) Meteen zo’n voorbeeld van een album waar ik moeite mee heb. Voor gevorderden wellicht