Make Them Suffer - How to Survive a Funeral (2020)

Australiƫ
Label: Greyscale (I)

1. Step One (1:57)
  2. Falling Ashes (2:41)
  3. Bones (3:01)
  4. Drown with Me (4:02)
  5. Erase Me (3:44)
  6. Soul Decay (3:43)
  7. Fake Your Own Death (2:54)
  8. How to Survive a Funeral (4:26)
  9. The Attendant (4:33)
  10. That's Just Life (4:08)
avatar van Don Cappuccino
Moderne metalcorebands met melancholische clean gezongen refreinen: het is normaal niet zo mijn ding. Hoe kan het dan dat Make Them Suffer, dat deze combi hanteert, al een tijd bij mij in de smaak valt? Er zit iets dat aansprekend is in deze band dat heel oprecht en niet te gepolijst is, ondanks de vrij moderne productie. De vocalen van Sean Harmanis zijn bezield, met emotionele post-hardcorestijl schreeuwen, maar ook indrukwekkende diepe brullen en semicleane vocalen. Breakdowns worden smaakvol ingezet, maar het zijn vooral de wat melodieuze nummers die echt indruk maken zoals Drown With Me, Erase Me en The Attendant. Deze nummers bevatten prachtige dromerige stukken met de zijdezachte stem van toetseniste Booka Nile. De melodieuze refreinen zijn dan ook niet mierzoet, maar zijn meer Deftones-stijl. Vooral The Attendant is behoorlijk Deftones en sluit ook aan op de laatste plaat van Loathe (een andere moderne metalcoreband) die enorme Deftones-adepten zijn.

avatar van Kevin Croes
Ik volg Make Them Suffer al sinds hun eerste platen. Wat mijn voorganger Don ook al aanhaalt: dit is niet je doorsnee 20 in een dozijn metalcore band. Hun vorige plaat " Worlds Apart" was al zeer goed, deze is nóg beter. De band is geëvolueerd van een typische deathcore band naar een metalcore band met deathcore invloeden (de track Falling Ashes doet denken aan hun -ook al- geweldige plaat "Old Souls" die nog overwegend deathcore georiënteerd was. Er zijn nu meer melodieuze stukken in de nummers aanwezig, maar laat je hierdoor zeker niet afschrikken. Het is geen "metalcore band met cleane vocals" band geworden. De plaat klinkt nog steeds zeer bruut/zwaar maar er zijn sferische passages doorheen de nummers toegevoegd die een bepaalde sfeer opwekken. De basis is - gelukkig- nog steeds heavy, wat Don ook wel aangeeft: Drown With Me, Erase Me zijn nummers die gewoon enorm blijven "hangen", ondanks de melodieuze insteek. Voor mij persoonlijk één van de verrassingen van 2020, aangezien ik vreesde dat de band te melodieus zou worden. Zeer zeker niet, top album en nog steeds zeer bruut! Ik ben enorm positief over deze plaat. Kopen die handel!

avatar van james_cameron
Intense australische metalcore, met hier en daar een rustpuntje tussen het botte geweld wanneer er melodieuze vrouwelijke zang wordt ingezet. Die momenten zijn voor de broodnodige afwisseling best welkom, maar ze misstaan een beetje tussen de woest kolkende riffs en het gekrijs van de zanger. De band weet dan toch meer te overtuigen in de extreme passages, waar er gelukkig heel veel van zijn.

avatar van Killeraapje
Grappig feitje.

Zangeres/toetsenniste Booka Nile doet mee aan het achtste seizoen van Married at first side Australië. Nu te zien op videoland en ook op RTL8.

So How Big Is MAFS Bride Booka's Heavy Metal Band? - mix1023.com.au

avatar van Rockfan
Minder grappig.

Ze is uit de band gezet. Waarschijnlijk vanwege sexueel overschrijdend gedrag.

Make Them Suffer neem afscheid van toetseniste | Metalfan.nl

avatar van Killeraapje
Bijzonder opmerkelijk bericht. Wordt nog vervolgd zo te zien.