Elbow - Live at the Ritz (2020)

Alternatieve titel: An Acoustic Performance

Rock / Pop
Label: Polydor

1. Puttin' on the Ritz (0:11)
  2. Empires (4:04)
  3. Magnificent (She Says) (4:10)
  4. Salome Maloney (1:29)
  5. Newborn (7:14)
  6. Great Expectations [Intro] (0:22)
  7. Great Expectations (4:55)
  8. A Choice of Three Drinks (1:19)
  9. Seven Veils (4:32)
  10. Scattered Black and Whites (5:18)
  11. Weightless [Intro] (1:13)
  12. Weightless (3:58)
  13. Grounds for Divorce [Intro] (0:59)
  14. Grounds for Divorce (4:17)
  15. Oh Manchester Ritz (0:49)
avatar van Johnny Marr
Hier ga ik mij eens goed voor zetten, met een biertje in de hand. Seven Veils staat op de setlist, mooi!

avatar van FrodoK
Wel een heel kort plaatje, hoor!

FrodoK schreef:
Wel een heel kort plaatje, hoor!

Ja, maar kwaliteit boven kwantiteit enzo. Die opname van Newborn, menschen, ga dat horen!

avatar van FrodoK
ik zie nu pas de ondertitel: An Acoustic Performance. Dat triggert mijn interesse dan weer mateloos!

avatar van Tonio
Best een aardig concert. Acoustisch betekent voor sommige nummers een verbetering, voor andere dan weer niet

avatar van FrodoK
Ik heb hem toch maar besteld, hoewel hij toch relatief wel duur is: 22 euro voor 44 minuten. Da's toch 50ct per minuut.

avatar van AOVV
Puike liveplaat - een thuismatch voor Elbow, als het ware. Fijn dat er enkele oudere songs vanonder het stof worden gehaald, Newborn, Weightless en Grounds for Divorce zijn hoogtepuntjes. De laatste studioplaat vind ik echter wat minder, die songs halen het dan ook niet bij ouder materiaal. En ook jammer dat er geen songs van Build a Rocket Boys! en The Take Off and Landing of Everything opstaan..

Maar ach, het is een relatief kort concert, een goeie drie kwartier, en het blijft ook vrij ingetogen (al heeft Garvey nu eenmaal een stem die algauw grandeur uitlokt).

3,5 sterren

avatar van FrodoK
Mooi. Maar echt wel veel te kort: 8 nummers is wel erg karig. Ook ben ik niet zo gecharmeerd van het ge-ouwehoer van Garvey tussen de nummers door. Ik wil gewoon muziek horen.
De uitvoeringen van de nummers zelf zijn dan wel weer mooi. Seven Veils is een hoogtepunt.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Interessant, nog niets van gehoord maar daar ga ik verandering in brengen.

Vandaag gekocht.
Thuiswedstrijd voor de band, Guy lult soms wat teveel en de plaat is aan de korte kant.
Wel een ademloze uitvoering van Newborn, alleen dat al maakt de aanschaf de moeite waard.
In de rotatielijst met dit album!

avatar van Johnny Marr
Ja, de uitvoering van Newborn op dit album is echt achterlijk mooi. Prachtige performance.

Mooie melancholieke plaat.
De band weet mij met dit intieme concert te ontroeren en daar is die prachtige stem van Guy Garvey weer debet aan.

avatar van rkdev
Prachtig, maar helaas veel te kort akoestisch livealbum. Alle nummers zijn van een zeer hoog niveau met Newborn als absolute uitschieter. En bij Weightless moest ik een traantje wegpinken. Wat heeft die Guy Garvey toch een betoverend mooie, emotievolle stem.

Jammer van de vele gesproken delen, al geeft het wel goed aan dat het veelal erg serieuze geluid van hun nummers niet betekent dat de band geen humor heeft.