Die Kreatur - Panoptikum (2020)

1 stem

Duitsland
Rock / Electronic
Label: Napalm

1. DIE KREATUR (4:13)
  2. Kälter Als der Tod (4:20)
  3. Unzertrennlich (4:07)
  4. Durch Die Nacht (4:38)
  5. Zwei 100% (4:01)
  6. Schlafes Braut (5:14)
  7. Untergang (3:55)
  8. Mensch / Maschine (5:29)
  9. Was Mir am Wichtigsten Ist (4:20)
  10. Benutz Mich (4:45)
  11. Glück Auf! (3:04)
  12. Gott Verdammt (4:54)
  13. Goldener Reiter (4:56)
  14. DIE KREATUR [Faderhead Remix] (5:02)
  15. Kälter Als der Tod [Solar Fake Remix] (4:59)
avatar van Killeraapje
Een nieuw project van de zanger van Oomph! en de zanger van Lord of the Lost. De eerste twee singels zijn lekker rouw en stevig. Het lijkt iets meer op Oomph! dan op Lord of The Lost.

Lijflied Die Kreatur is in ieder geval erg lekker. Fans van Rammstein of een van de beide bovengenoemde bands zouden dit eens moeten proberen.

avatar van gigage
Rammstein kloon, het ligt er iets teveel bovenop.

gigage schreef:
Rammstein kloon, het ligt er iets teveel bovenop.

Hier mag het omdat Rammstein juist altijd heeft gespiekt bij Oomph!

avatar van E-Clect-Eddy
Moest inderdaad ook meteen aan Rammstein denken bij de eerste minuut.

De uitspraak van de zanger is wel af en toe iets te theatraal.

Heeft meer mechanische beats dan Rammstein, om niet meteen Techno te roepen.

Rock & Electronic > zou wat mij betreft eigenlijk Metal & Electronic moeten zijn.

Dit doet enigszins denken aan een Duitse versie van Carpenter Brut alleen die hebben meer Synthpop in de mix.

E-Clect-Eddy schreef:
Moest inderdaad ook meteen aan Rammstein denken bij de eerste minuut.

De uitspraak van de zanger is wel af en toe iets te theatraal.

Heeft meer mechanische beats dan Rammstein, om niet meteen Techno te roepen.

Ten tijde van het toevoegen had ik alleen nog de singles gehoord. Oomph! en Lord of the Lost schuren tegen beide stijlen aan. Het valt eigenlijk onder Neue Deutsche Härte - Wikipedia - nl.wikipedia.org. Beide acts zijn belangrijk in Die Schwarze Szene – Wikipedia - de.wikipedia.org

Bands als Diary of Dreams, ASP, Megaherz, Mono Inc. en Blutengel komen daar ook vandaan.

Carpenter Brut ken ik nog niet ga ik zeker checken. Dankjewel voor de tip.