Vulkan - Technatura (2020)

Zweden
Uitgebracht in eigen beheer

1. This Visual Hex (9:08)
  2. Hunter / Prey (1:26)
  3. Redemption Simulations (4:03)
  4. Bewildering Conception of Truth (7:55)
  5. Klagans Snara (2:51)
  6. Rekviem (7:40)
  7. Spökskepp (7:54)
  8. Technatura (0:57)
  9. Marans Ritt (3:18)
  10. Blinding Ornaments (4:06)
  11. The Royal Fallacy (10:21)
  12. The Madness Sees No End (4:24)
avatar van gigage
Nee, dit is niet the book of souls deel 2, maar een Zweeds collectief die hun prog rock voorziet leuke album art. Het doet me wat denken aan de late prog van Motorpsycho op de eerste track maar Vulkan trekt daarna toch zijn eigen plan. Dit zit goed in elkaar.

avatar van ProGNerD
gigage schreef:

Er komen bij mij vele progmetal namen in gedachten, o.a. Tool en Soen, maar het is voldoende eigen en daardoor interessant. Dat het middelste deel van het album in hun moedertaal gezongen is, is gewaagd, maar stoort niet omdat het muzikaal inderdaad erg goed in elkaar zit (ondanks dat ik graag het verhaal wil kunnen blijven volgen...). Het nummer Klagans Snara, waarmee dit Zweedse intermezzo wordt ingeleid heeft een heerlijk mystiek, tribaal sfeertje...

=> Voor liefhebbers van moderne progmetal een band om in de gaten te houden

avatar van *Daaf*
Hele fijne plaat van het voor mij onbekende Vulkan. Verrassend is de combinatie van engelse en zweedse teksten, is voor mij niet storend. Ik denk beste plaat van het jaar (tot nu toe).

avatar van meneer
Middels de nominatie lijst van de momenteel actieve Prog Ladder 2021 deze band leren kennen. Voor mij een reden om eens dit volledige album te gaan beluisteren. Zin in !

avatar van ProGNerD
meneer schreef:

Zeker de moeite waard ! => veel plezier. Dat brengt mij ertoe die Prog Ladder 's te gaan checken...

avatar van Rick53
Spijtig om hier niet meer berichten te vinden. Tijdje terug ontdekt door een willekeurige prog lijst. Technatura heeft wat ik op Fauna, Aphelion en IMPERIAL mis. Technatura klinkt als een ontdekkingstocht en vind ik zo nu en dan referenties naar andere bands. Goeie mix tussen Engels en Zweeds ook.

Favorieten: This Visual Hex, Redemption Simulations, Rekviem en Blind Ornaments.
Hoogtepunt is The Royal Fallacy..

Met een leeftijd van 3 jaar verwacht ik snel een vervolg!