Static-X - Project: Regeneration Vol. 1 (2020)

Label: Otsego

1. Regeneration (1:00)
  2. Hollow (Project Regeneration) (2:41)
  3. Worth Dyin For (3:26)
  4. Terminator Oscillator (3:13)
  5. All These Years (3:56)
  6. Accelerate (2:48)
  7. Bring You Down (Project Regeneration) (3:35)
  8. My Destruction (3:29)
  9. Something of My Own (Project Regeneration) (2:52)
  10. Otsego Placebo (4:20)
  11. Follow (3:08)
  12. Dead Souls (4:44)
avatar van james_cameron
Een bijzonder aangename verrassing, dit album opgebouwd rond oude demo's en zanglijnen van de inmiddels al weer een paar jaar overleden Wayne Static. De overgebleven bandleden hebben hun uiterste best gedaan er iets moois van te maken, met als resultaat een van de beste albums van Static-X. De songs zijn unaniem sterk en klinken heerlijk vet door de moderne productie, waarbij veel aandacht is besteed aan de electronische details in het totaalgeluid. Waar de band voorheen herhaaldelijk saai en eentonig klonk spat het materiaal hier uit de speakers, energiek, hard en overtuigend. Ik hoop dan ook op een Vol. 2!