Oceans of Slumber - Oceans of Slumber (2020)

Label: Century Media

1. Soundtrack to My Last Day (7:35)
  2. Pray for Fire (7:28)
  3. A Return to the Earth Below (5:39)
  4. Imperfect Divinity (3:42)
  5. The Adorned Fathomless Creation (6:43)
  6. To the Sea (5:11)
  7. The Colors of Grace (4:35)

met Mick Moss

8. I Mourn These Yellow Leaves (8:16)
  9. September (Those Who Come Before) (4:03)
  10. Total Failure Apparatus (6:33)
  11. The Red Flower (4:56)
  12. Wolf Moon (6:51)
avatar van Ayreonfreak
Ik ben redelijk onder de indruk van dit album en sluit mij aan bij aan bij het commentaar van sommigen. Dat onevenwichtige aspect benader ik na drie album inmiddels op een andere manier. Vooral dat sommige grunts niet nodig zouden zijn. Dat is nu eenmaal een aspect van OOS wat ik ook niet altijd waardeer, maar blijkbaar toch bij deze band hoort. Maar wat een geweldige nummers staan hier op zeg! Vooral na meerdere luisterbeurten stijgt het enthousiasme. To The Sea, de fantastische cover van Wolf Moon, de titeltrack. Prachtig. Voorlopig 4 punten, later deze maand een recensie op Progwereld.

avatar van james_cameron
Het album begint in ieder geval uitstekend met drie sublieme tracks. De zang van Cammie Gilbert is geweldig en wordt af en toe fraai aangevuld met fijne grunts. Helaas wordt het songmateriaal gaandeweg toch wat rommelig en onsamenhangend, iets waar de vorige paar albums ook last van hadden. Soms is de avontuurlijke en sfeervolle doommetal geweldig, dan weer is het lastig de aandacht er bij te houden. De forse speelduur van de plaat helpt dan ook niet mee. Less is more!