All Them Witches - Nothing as the Ideal (2020)

Label: New West

1. Saturnine & Iron Jaw (6:49)
  2. Enemy of My Enemy (3:29)
  3. Everest (2:07)
  4. See You Next Fall (9:50)
  5. The Children of Coyote Woman (3:36)
  6. 41 (5:20)
  7. Lights Out (3:13)
  8. Rats in Ruin (9:10)
avatar van Mindscapes
Ik ben geïntrigeerd door The children of coyote woman. Op hun album Lightning at the door uit 2013 staan 2 tracks genaamd The marriage of coyote woman en The death of coyote woman. Altijd leuk als er over verschillende albums heen een rode draad/referenties zijn naar eerder/volgend werk! Bovendien is The children of coyote woman een drietal weken geleden reeds uitgebracht als single, te beluisteren via o.m. Spotify of hier.

avatar van IMPULS
O jee, nu 3 nummers gehoord, Saturnine, Lights out, Children of...en ben alweer het donkere geluid van All Them Witches ingezogen.
Als het ook maar even weer kan: live zien. Als trio ook weer krachtig, zuigend soms, maar vooral ogen dicht en oren stevig open.
4 september is ie er. Wordt 2020 toch weer wat prettiger....

avatar van guido schrager
Nu al drie keer opgezet, verslavend mooie plaat.

avatar van Woutout
See You Next Fall

avatar van Tempel
Hoog op het lijstje "Hier kijk ik met blijde verwachting naar uit". Opgenomen in de Abbey Road Studios maar dat terzijde en hoeft natuurlijk geen garantie te zijn. Het is in mijn ogen een uitzonderlijke band. Ze pakken me beet en laten niet los. Ik hoor van alles, experimenteel, verrassend maar toch samenhangend. Met name de overgangen vanuit heerlijke intro's, kan ik erg van genieten. Zeer geslaagd werk.

avatar van Mausie
Mausie (crew)
De vorige plaat was niet slecht, maar is mij niet echt bijgebleven. Net deze nieuwe worp voor het eerst beluisterd. Zo hee, die komt even binnen! Veel harder en duisterder, maar vooral veel pakkender. Word echt de muziek ingezogen.

avatar van IMPULS
Een uitermate boeiende 30 minuten: van dreigend, tot meeslepend, van gevoelig tot donker. Composities steken prima inelkaar en blijven na vele luisterbeurten overeind. Lights Out is okee, maar heeft me teveel dikke muur aan geluid. Mis ik toch wel de keyboards van Allan Van Cleave. Maar ja, geen deel meer van de band.
Rats in Ruin blijft te vlak, en dat 9 minuten lang.
Een 4.

avatar van IMPULS
Eigenlijk steeds beter geworden. Beluistert als een geheel. Lights out is een kleine interval, Rats in Ruin toch groeinummer, De rest is toch gewoon hoge kwaliteit.
Ervaring spat er van af!

avatar van jorro
Album dat ik nu een aantal maal heb beluisterd. Conclusie: het is niet het beste album van All Them Witches. Ik vind er ook geen uitschieters op staan. Ik had hoge verwachtingen, slecht is het niet, maar het valt mij toch wat tegen.