Bootblacks - Thin Skies (2020)

Label: Artoffact

1. Traveling Light (3:40)
  2. The Jealous Star (4:12)
  3. Thin Skies (3:22)
  4. Hidden Things (3:40)
  5. Parallel (3:58)
  6. Nostalgia Void (3:36)
  7. Brouhaha (3:28)
  8. New Lines (3:24)
  9. Inextinguishable (3:30)
avatar van Alicia
We moeten nog even wat langer op de nieuwe Bootblacks wachten. De lat ligt in ieder geval hoog. En dan zijn natuurlijk de verwachtingen des te hoger gespannen.

avatar van Scarlet
De eerste twee nummers (video's) klinken alvast goed.

avatar van Scarlet
Mooie nieuwe videoclip: Thin Skies. Toegevoegd.

In de pre-order met T-Shirt

avatar van Alicia
Hoppa! Gáán met die dansschoenen! De lucht in!

Alicia schreef:
Hoppa! Gáán met die dansschoenen! De lucht in!

Vandaag ook de downloadcode gekregen. Fysieke versie is verstuurd.

avatar van Alicia
Hidden Things is echt een lekker nummer!

avatar van DjFrankie
Waanzinnig lekkere plaat, gaat hoog scoren eindejaar. Vleugjes Echo & the B in Travelling Light, ook veel IKON. En wat Sister of Mercy. Is zeer zeker geen eentonige plaat derhalve, maar gevarieerd binnen het donkere post punk genre. Ik ben overtuigd nu anderen nog. deric raven kom er maar in.

avatar van Alicia
Bootblacks is een waar feest voor dansschoentjes en ze hebben een mooi eigen geluid. Toch vind ik Thin Skies iets minder dan zijn voorganger Fragments uit 2017. Dat album was bijna als een greatest hits plaat, zoveel goede liedjes staan hier op. Al met al toch een fijn album met als uitschieter Hidden Things.

avatar van Scarlet
De bombastische melancholiek van de new wave uit de jaren 80 in een nieuw jasje is wat dit album kort samenvat. Ik hoor er o.a. een vroege Simple Minds in terug. Toch heeft deze band een eigen sound en is daarmee in staat om de postpunk van weleer op eigen wijze te doen herleven en daarom ook nieuw aanvoelt. Het album is wel wat kort maar dat hoort misschien ook zo bij de allerbeste albums.