Bootblacks - Thin Skies (2020)

Label: Artoffact

1. Traveling Light (3:40)
  2. The Jealous Star (4:12)
  3. Thin Skies (3:22)
  4. Hidden Things (3:40)
  5. Parallel (3:58)
  6. Nostalgia Void (3:36)
  7. Brouhaha (3:28)
  8. New Lines (3:24)
  9. Inextinguishable (3:30)
avatar van DjFrankie
Waanzinnig lekkere plaat, gaat hoog scoren eindejaar. Vleugjes Echo & the B in Travelling Light, ook veel IKON. En wat Sister of Mercy. Is zeer zeker geen eentonige plaat derhalve, maar gevarieerd binnen het donkere post punk genre. Ik ben overtuigd nu anderen nog. deric raven kom er maar in.

avatar van Scarlet
De bombastische melancholiek van de new wave uit de jaren 80 in een nieuw jasje is wat dit album kort samenvat. Ik hoor er o.a. een vroege Simple Minds in terug. Toch heeft deze band een eigen sound en is daarmee in staat om de postpunk van weleer op eigen wijze te doen herleven en daarom ook nieuw aanvoelt. Het album is wel wat kort maar dat hoort misschien ook zo bij de allerbeste albums.