Frank Zappa - Buffalo (2007)

Label: Vaulternative

1. Chunga's Revenge (8:34)
  2. You Are What You Is (4:12)
  3. Mudd Club (3:02)
  4. The Meek Shall Inherit Nothing (3:21)
  5. Cosmik Debris (3:50)
  6. Keep It Greasy (2:57)
  7. Tinsel Town Rebellion (4:19)
  8. Buffalo Drowning Witch (2:44)
  9. Honey, Don't You Want a Man Like Me? (4:36)
  10. Pick Me, I'm Clean (10:15)
  11. Dead Girls of London (3:02)
  12. Shall We Take Ourselves Seriously? (1:36)
  13. City of Tiny Lites (9:58)
  14. Easy Meat (9:26)
  15. Ain't Got No Heart (1:59)
  16. The Torture Never Stops (23:38)
  17. Broken Hearts Are for Assholes (3:39)
  18. I'm So Cute (1:38)
  19. Andy (8:14)
  20. Joe's Garage (2:12)
  21. Dancing Fool (3:36)
  22. The "Real World" Thematic Extrapolations (8:54)
  23. Stick It Out (5:36)
  24. I Don't Wanna Get Drafted (2:48)
  25. Bobby Brown (2:41)
  26. Ms Pinky (3:47)
avatar van Stijn_Slayer
Ik denk er een beetje hetzelfde over als Patrick. Ik heb ook al flink wat Zappa in huis (ik geloof 21 cd's), dus erg veel haast met aanschaffen heb ik ook niet.

Ik heb wel ontiegelijk goede kritieken gelezen, dus waarschijnlijk ben ik toch wel overtuigd als ik 'm eenmaal beluister.

LocoHermano
Stijn_Slayer schreef:
erg veel haast met aanschaffen heb ik ook niet.

Het FZ-virus kan hard toeslaan. Ik begon, vanzelfsprekend, met 1 cd (Yerbouti) en binnen no-time gaf ik onderdak aan 50 FZ-albums. Daarna heb ik mezelf gedwongen tot afkicken...ik had immers ook nog geld nodig voor muziek van andere grootheden . Gelukkig hoort deze bij de groep van 50.

avatar van freakey
Bedankt voor de tip Antonio ik kende www.gandsmusic.com nog helemaal niet!! Ik ga daar ZEKER (veel te veel) gebruik van maken. Ik heb as i speak Buffalo aan staan. Ik vind deze kompete concerten van Vaulternative erg mooi en draai deze dan ook veel vaker dan YCDTOSA (ik kort wel af, sorrie).

avatar van ricardo
Deze hoort bij mij ook wel tot de groep van 50, alleen ik heb hem nog niet origineel. Al heb ik net als LocoHermano nu ook precies 50 Zappa albums org in huis, samen met een tribute album en het Zappa Plays Zappa album.(eigenlijk 48 dus) Als deze rond de 25 euro kost ga ik hem wel een keertje bestellen, want de pindakaasversie bevalt mij ook erg goed nu.

avatar van saxotoon
www.gandsmusic.com is een behoorlijke zappa-dealer, maar dichter bij huis zit Platomania. leveren ook via website en zijn volgens mij net een tikkeltje goedkoper dan de engelse ponden. Maar misschien toch handig om voor aanschaf even de wissekoersen te checken.

avatar van aarrtentonny
Een goed concert van Zappa.

avatar van Tony
Inderdaad. Erg song- en vocaalgericht concert was dit. Weer heel anders dan de andere live registraties Make a Jazz Noise en Best Band. Niet te missen. Wel vreemd dat het een complete en integrale concertregistratie is, maar Frank aan het eind wel 3x de band noemt, bedankt voor het komen en afscheid neemt; Na Andy, na Stick it Out en uiteindelijk definitief na Ms Pinky. Het klinkt nou niet direct of er voortdurend toegiften gegeven worden. Weet iemand hoe dit zit?

avatar van Stijn_Slayer
Stijn_Slayer schreef:

Hmm, toch niet helemaal. De show is op en op top verzorgd, maar het is wel uit de periode van Zappa's carrière die me het minste aanspreekt. Er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar dit is Zappa in (voor zijn doen) redelijke straightforward rock. Ik merk dat ik op Buffalo vooral de instrumentale en meer complexe stukken het meest waardeer. Dat drukke vocale gedoe vind ik wel aardig, maar het is vergeleken bij andere kanten van Zappa veel minder uitdagend.