Frank Zappa - Buffalo (2007)

Label: Vaulternative

1. Chunga's Revenge (8:34)
  2. You Are What You Is (4:12)
  3. Mudd Club (3:02)
  4. The Meek Shall Inherit Nothing (3:21)
  5. Cosmik Debris (3:50)
  6. Keep It Greasy (2:57)
  7. Tinsel Town Rebellion (4:19)
  8. Buffalo Drowning Witch (2:44)
  9. Honey, Don't You Want a Man Like Me? (4:36)
  10. Pick Me, I'm Clean (10:15)
  11. Dead Girls of London (3:02)
  12. Shall We Take Ourselves Seriously? (1:36)
  13. City of Tiny Lites (9:58)
  14. Easy Meat (9:26)
  15. Ain't Got No Heart (1:59)
  16. The Torture Never Stops (23:38)
  17. Broken Hearts Are for Assholes (3:39)
  18. I'm So Cute (1:38)
  19. Andy (8:14)
  20. Joe's Garage (2:12)
  21. Dancing Fool (3:36)
  22. The "Real World" Thematic Extrapolations (8:54)
  23. Stick It Out (5:36)
  24. I Don't Wanna Get Drafted (2:48)
  25. Bobby Brown (2:41)
  26. Ms Pinky (3:47)
avatar van Reinbo
Schaf gewoon de hele ycdtosa serie aan dan zal je snel ontdekken dat het een welokome aanvulling is. De gedachte achter die serie is imeers dat het bijzondere, erg goede of anderzins interessanten versies zijn.

avatar van platedraaier
Nicci schreef:
ik heb 'the best band you . . . " en "make a jazz noise here". beide dubbelcd's. ik voel niet zo heel veel behoefte aan veel meer live materiaal. behalve dan die uit Helsinki. die gaan we nog eens proberen.

Je hebt 2 live cd`s van dezelfde tour. Deze 2 cd`s zijn compleet verschillend. Er is zelfs nog een derde cd uit de `88 tour die anders is.
Dat is wat de fans hier proberen aan te geven. En jouw scepsis kan ik me heel goed voorstellen. Als een artiest 80 cd`s uitbrengt, dan zitten er altijd wel overbodige releases tussen. (behalve voor fans natuurlijk)
Ik moet wel erkennen dat ik ook geen 1 Live cd van Zappa ken die ik overbodig vind. En ik ken ze allemaal .

Met deze Buffalo is dat dus ook weer zo. Allemaal interessante uitvoeringen. En de Imaginary diseases is al helemaal anders dan de andere. Van die tour was nog helemaal niets uit.

Wat ik eigenlijk probeer te zeggen is dat Zappa zoveel verschillende dingen heeft gemaakt met zoveel verschillende bands, dat geen enkele cd hetzelfde is. Ik ben bang dat ik zelfs van elk concert wel een cd zou willen hebben. Maar ja, ik ben dan waarschijnlijk wel een freak.

Nicci
Je bedoelt Broadway the hard way? Die heb ik ook. Ik denk ik noem die niet, want dat was er 1 met nieuw materiaal. . . . .

avatar van Reinbo
Iki heb net de 1e cd eens goed beluitserd en ik moet zeggen dat het eerg geod bevalt. Van een hoop nummers vind ik het de beste uitvoering die ik ken (met name Tinseltown en Meek). Ze zijn nog wat ruwer en rustiger waardoor het concept wat sterker overkomt. Als ze de nummers vaker hebben gespeelt gaat het vaak allemaal een stuk sneller, wat dan wel weer leuk is als je het 'langzame' nummer goed kent.

Vanaf morgen CD 2 in mijn autoradio. Maar dit worden minimaal 4* en ik denk/hoop zelfs 4,5*

Nicci schreef:

Roxy & Elsewhere, Zappa In NY, Does Humor Belong In Music & Tinseltown Rebellion zijn geweldige must-haves!!

avatar van Reinbo
Zeker die eerste twee, top 5 materiaal!

Joy
ok nicci, ik begrijp je, maar mocht je een beetje uitgekeken zijn op die 3 die je noemt, probeer dan absoluut wat meer materiaal

om een voorbeeld te geven:

roxy is met dezelfde band opgenomen in praktisch hetzelfde jaar, dan ycdtosa vol 2 (helsinki)

die 2 cedees verschillen - ondanks veelal dezelfde nummers - net zoveel van elkaar als dat ik lijk op mijn buurvrouw van 73

avatar van Reinbo
Nu hem een paar keer geluisterd te hebben kom ik toch tot een dikke 4,5* Geweldig concert vol humor en fantastische muziek. Ik moest erg lachen om het verhaal bij de Real World.

avatar van Reinbo
Nog maar een halfje erbij voor het volle pond. Veel van deze nummers vind ik hier beter dan andere uitvoering. Ik kan het niet goed duiden, maar dit concert heeft echt een geweldige sound. (Alleen mijn favoriet Broken Hearts are for Assholes heeft hier een mindere uitvoering.)

5* dus!

avatar van kaztor
Ik vraag me af wat die 'Real World' Thematic Extrapolations' inhouden....
Een soort dance-contest of band-ouwehoertje op z'n Zappiaans?

avatar van platedraaier
Een lange dancin Fool outro-verhaaltje over mannen en vrouwen en hun gedrag in de disco. Over versieren enzo.
Op z`n Zappiaans .

Haha leuk!

avatar van Reinbo
Heb deze plaat nu echt behoorlijk vaak gedraaid en het is echt een waanzinnig goed concert. Hopelijk brengt de Zappa trust nog een heleboel van dit soort werk naar buiten.

Joy
jullie hebben um waar gekocht?

website zappa discography kostie 28 dollar

en dan komen er de shipping kosten nog bij

beetje veel

maar ik heb um besteld bij de bibliotheek en daar wordt volgens hen alles van zappa binnengehaald, duurt alleen een paar weken

Heb 'm voor 25 euro gekocht bij ZPZ in Antwerpen

Joy
zpz in tilburg wassie helaas uitverkocht

avatar van ricardo
Volgens mij is dit het 5 de complete live concert wat van Zappa op album is uitgebracht,van de band van 1980 in het geval van deze dan.De andere live cd's betreft slechts gedeeltes of verknipte uitvoeringen,of zoals de ycdtosa reeks (op deel 2 na)opnames uit verschillende jaren op 1 album uitgebracht.Het eerste complete concert wat op plaat werd uitgebracht is bij mijn weten New York geweest uit 1978 en 2 de: ycdtosa vol2 van de 1974 band, en toen kreeg je Best Band en Make A Jazz Noise beiden van de 1988 band, en nu volgt deze dus.(of Imaginary Diseases een compleet concert bevat?ik denk van niet omdat het maar 1 cd bevat)Ik heb deze live plaat wel zien liggen bij plato in Groningen,maar hij koste maar liefst 43 euro,en dat vind ik toch wel wat teveel van het goede,als hij er voor 30 had gelegen dan had ik hem wel gekocht denk ik,maar je moet ergens een grens trekken toch?Ik weet ook wel dat je hem online goedkoper kunt bestellen,maar daar heb ik iets minder goede ervaringen mee,vandaar dat ik hem liever in de winkel koop dus.Maar 1 ding is wel zeker,deze gaat er in de toekomst zeker komen vroeg of laat dus.

avatar van Aurum
Ik heb 'm van de week bij Bullit in Eindhoven gehaald. Daar was ie eigenlijk € 42,50, maar er was 25% korting op de gehele collectie dus € 31,90. Nog steeds duur, maar wel de moeite waard. De nieuwe Wazoo lag er ook trouwens.

Ik heb ze allebei geluisterd, en aan dit album gaf ik toch de voorkeur. Mooie live registratie dit, het plezier en de energie stralen er weer vanaf en hij weet van veel nummers live toch weer iets speciaals te maken (ruim 23 minuten The Torture Never Stops ). Soms pakt het wat minder goed uit, deze (korte) versie van Drowning Witch bijvoorbeeld vind ik dan weer weinig boeiend.

Maar al met al toch weer een zeer vermakelijke (en zeker geen overbodige) plaat. 4*

31,90 vind ik nog steeds heel veel centjes

je krijgt er wel hele veel muziek voor

vraag um wel voor mijn verjaardag ;0

avatar van ricardo
@ Aarum: Een compleet live concert is nooit overbodig Aarum,en zeker uit het oude archief van een man als Frank Zappa niet lijkt me,hoe meer complete concerten ze op cd uit gaan brengen hoe beter.Nou alleen nog een beetje een billijk prijskaarje erop,en iedereen is weer blij.Veel plezier met deze live registratie iig,eigenlijk ben ik wel een beetje jaloers op je,want jij hebt hem wel voor een redelijke prijs in handen kunnen krijgen.

avatar van Aurum
Joy schreef:
31,90 vind ik nog steeds heel veel centjes

...en de kortingsactie was t/m week 1, dus het gaat ook al niet meer op.

Joy schreef:

http://www.gandsmusic.com/Vault.htm (ff scrollen!)

avatar van freddze
En er staat: "ALL PRICES throughout our site INCLUDE POSTAGE & PACKING".
Dat zie je ook niet veel.

Maar het bedrag is wel in Engelse ponden (£22.00, dat is €29.58), dus zoveel minder dan die €31.90 is dat dan ook weer niet

avatar van kaztor
Is ook wel zo, maar bekijk eens wat de site te bieden heeft. Niet alleen de nieuwere releases maar ook de oudere albums en moeilijk verkrijgbare items. Bestellingen via de Zappa Family Trust zijn lastig en alleen met creditcards te doen, dus ik vind deze site wel een revelatie.

Joy
naja, je krijgt wel waar voor je geld en naar ik heb horen zeggen is deze plaat de centen meer dan waard

ruim 2:20 muziek

EVANSHEWSON
Hé, deze ken ik helemaal niet?
Leftovers?
Life,
Obscure compilatie,
No Idea?

kompleet concert 1980

godzijdank in zijn geheel uitgegeven in 2007

shoot man!

ben nu al verliefd op deze plaat ,na het eerste nummer

dit is super!

dikke 5

gaatie waarmaken

edit, nummer 4, tot nu toe zeer sfeervol, zeer rustig voor zappas doen, zeer lekker geluid, dikke pret, wordt er erg volijk van

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Volgens mij is deze cd niet los te verkrijgen. Vind 'em alleen op ebay voor het kleine bedrag van 40 euro. Als ik de tracklist bekijk is dit wel de moeite waard, zeker als het, zoals Joy zegt, een compleet concert betreft!

avatar van kaztor
Als je mijn link bekijkt vind je 'em goedkoper. Ik denk dat er nog veel meer manieren zijn om 'm goedkoper te kunnen krijgen.